مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام گفت : گونه درختی «مورینگا» قابلیت کشت در مناطق گرمسیری از جمله مناطق دشت عباس، دهلران، دشت مهران و دره‌شهر است. استان ایلام را دارد
کد خبر: ۱۱۵۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 14 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی فرضی نژاد بیان داشت : درخت مورینگا اغلب با نام‌های درخت چوب طبل درخت معجزه، درخت بان یا درخت نعل اسب نیز شناخته می‌شود، گیاه مورینگا به دلیل خواص دارویی و فواید آن برای سلامت بدن، قرن‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین این گیاه دارای خواص ضدقارچی، ضدویروسی، ضدافسردگی و ضدالتهابی است.

وی افزود : این گونه درختی قابلیت کاشت در مناطق سردسیری استان در فضای گلخانه‌ای را نیز دارد، به همین دلیل ما معتقدیم کاشت این درختچه در استان برای کشاورزان موفقیت‌آمیز باشد.

فرضی نژاد ادامه داد : با توجه به محدودیت منابع آب استان خصوصاً مناطق گرمسیری استان و از طرفی خواص بی‌نظیر دارویی این گونه، کاشت آن می‌تواند برای کشاورزان استان مقرون به صرفه باشد، روش آبیاری این درختچه به‌صورت قطره‌ای است و آب کمی نیاز دارد.

اوی مطرح کرد : این گیاه حاوی عناصر آب‌رسان و سم‌زدا نیز هست که باعث تقویت مو و پوست می‌شود و می‌تواند برای درمان عفونت‌های پوستی و زخم‌ها نیز مفید باشد. برگ‌های این گیاه همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های A ، B و C است که می‌تواند در سلامت پوست نقش مهمی داشته باشد./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار