مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت :عملیات احداث این پروژه پس از وقفه طولانی ۱۰ ساله از اسفند ماه سال گذشته از سر گرفته شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ 04 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ «نورالدین الیاسی روز یکشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از استخر سرپوشیده مجموعه کارگران شهر ایلام با اشاره به اینکه از سال گذشته رایزنی‌هایی جهت جذب اعتبار به منظور احداث این پروژه انجام شده است، بیان کرد: در سال جاری حدود ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه به عنوان یکی از مطالبات به حق کارگران اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: عملیات تکمیل پروژه استخر سرپوشیده مجموعه کارگران ایلام با زیربنای ۲ هزار و ۵۰ متر مربع و پیشرفت ۸۵ درصد هم اکنون در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده اسفند سال گذشته اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه تخصیص یافت که در صورت جذب کامل اعتبارات پروژه مذکور اردیبهشت سال آینده و در هفته کار و کارگر به بهره برداری خواهد رسید.

الیاسی یادآور شد: در سال جاری و بر اساس داده های مرکز پایش آمار اشتغال کشور، میزان تعهد استان هشت هزار و ۸۵۹ ثبت اشتغال در سامانه رصد است که تا کنون ۱۱ هزار ۷۴۴ ثبت اشتغال معادل ۱۳۲ محقق شده و استان ایلام در این خصوص رتبه ۵ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه این میزان اشتغال ماحصل ۲ حوزه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بوده است، افزود: عملکرد اشتغال دستگاه های اجرایی استان به سه روش تلفنی، پیامکی و حضوری مورد رصد، پایش و صحت سنجی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: در استان ایلام ۱۲ هزار و ۷۰۵ فقره در حوزه صدور مجوز کاریابی مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی صادر شده که این موضوع، زمینه ساز سهولت و تسریع در انجام کار در این بخش است.

الیاسی تاکید کرد: در حوزه صیانت از نیروی کار و رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان در ۲ سال گذشته سه هزار و ۶۳۷ رای در هیات ها و شورای حل اختلاف صادر شده، که از این تعداد حدود ۶۰۶ رای منجر به سازش بین کارگر و کارفرما شده است.

وی یادآور شد: در گذشته بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به حوادث کار بود که با اقدامات انجام شده در این خصوص سال گذشته آمار این بخش در استان ۵۸ درصد کاهش و در بخش حوادث منجر به فوت نیز ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان بیش از ۷۶ هزار نفر است که بیمه بیکاری به این عزیزان پرداخت می شود.

الیاسی با بیان اینکه ۱۳۶ شرکت تعاون در بخش های مختلف در استان تشکیل شده است، ابراز کرد: این تعداد تعاونی زمینه ایجاد یکهزار و ۷۴۳ فرصت شغلی را در استان فراهم کرده است.

به گفته وی، اعتباری معادل ۹۸۰ میلیارد ریال به عنوان کمک به توسعه تعاونی های ایجادی، نیمه فعال و توسعه ای در راستای کمک به احیای شرکت های تعاونی در دولت سیزدهم پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار