شواهد نشان می دهد در سایه سکوت و ناتوانی مسئولان اداره کار و در راس آن مدیرکل استان ،شرکت ایران افق علیرغم وعده جذب نیروی بومی همچنان جذب نیروی غیر بومی را در دستور کار خود قرارمی دهد !
کد خبر: ۱۱۵۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 23 January 2024

تابناک ایلام ،مجتبی کاور :: حکایت جذب نیروی غیر بومی در شرکت های فعال در سطح شهرستان دهلران موضوعی است که همواره مورد انتقاد مسئولان اجرایی و رسانه ها قرار گرفته است که برخی شرکت ها نیزتلاش کرده اند عدالت در جذب نیروهای بومی را رعایت  و برخی نیز بدون توجه به ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه و مصوبات شورای تامین استان ، کمیسیون کارگری شهرستان دهلران فرصت های شغلی را در اختیار نیروهای غیربومی با حقوق و مزایای چندین برابر قرار می دهند.

آذر ماه سال جاری بود که خبرگزاری تابناک در یاداشتی با عنوان در سایه غفلت و مهر سکوت بر لب مسئولان دهلران؛ 40 نفر غیر بومی در شرکت ایران افق دهلران جذب شده است (اینجا ) به جذب همزمان 40نیروی غیر بومی انتقاد کرد و از مسئولان بخصوص اعضای کمیسیون کارگری خواست به موضوع ورود کنند که تنها چند روز بعد از این یادداشت نیز کمیسیون کارگری شهرستان با تشکیل جلسه مسئولان شرکت ایران افق را برای پاره ای از توضیحات به این جلسه دعوت کردند و وعده جذب نیروی های بومی به  اعضای کمسیون داده شد  وعده ای که تا به امروز محقق نشده است !

آقایان مسئول ! اگر جنگ بود ، اگر آوارگی بود ، اگرخون دل خوردن بود ، اگر مرز داری است ، اگر گرد و خاک است ، اگر آلایندگی ناشی از نفت گاز شرکت ها است باز دودشان به چشم همین مردمان مرزدار بی مزد می رود به راستی این جفا ، این نا عدالتی ها ، این تکرار مکررات تا به کی در بحث جذب نیروهای بومی استان باید ادامه پیدا کند ؟!

امروز وجود نیروهای فارغ التحصیل در رشته های فنی مهندسی در حوزه های مختلف در استان ایلام به وفور وجود دارد اینکه عده ای مهمان آش را با چایش بخورند و مردم مرزدار ایلام بخصوص جوانان جویای کارتنها سهم آنها از این همه منابع آه و حسرت یک گارگری ساده آن هم به صورت نابرابر باشد غیر قابل قبول است این را ماده 47برنامه ششم توسعه میگوید !

شواهد نشان می دهد در سایه سکوت و ناتوانی مسئولان اداره کار و در راس آن مدیرکل استان،  شرکت ایران افق علیرغم وعده جذب نیروی بومی همچنان جذب نیروی غیر بومی را در دستور کار خود قرارمی دهد !

ماه هاست علاوه بر مسئولان اجرایی ؛ رسانه ها نیز فریاد کشان از شرکت های فعال منطقه و عدم جذب نیروهای بومی و دیگر مشکلات حوزه کارگری دراین شهرستان مطالبه گری می کنند ،اما مدیرکل اداره کار استان ایلام به عنوان متولی در این حوزه زحمت رسیدگی و بازدید و بررسی میدانی مشکلات حوزه تخصصی را به خود نمی دهد.

به راستی آقای مدیرکل ! مگر نه شعار دولت کار و کرامت رسیدگی فوری، سریع، انقلابی به مشکلات است تا مردم احساس آرامش کنند!پس نقش مدیریتی شما به عنوان مدیر دولت کار وکرامت کجای کار است ؟!

آقای استاندار ! برگزاری آزمون اخیر ان جی ال دهلران نشان داد اگر مسئولان همت کنند جوانان بومی منطقه به راحتی بر اساس توانمندی خود آن هم در اتاق شیشه ای جذب شرکت های منطقه خواهند شد ، باشد که جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت ضمن بازخواست مدیرکل کار به دلیل عدم توجه به مشکلات حوزه کارگری در این شهرستان وی را ملزم به بازدید از شرکت های دهلران از جمله ایران افق ، پتروشیمی و... کنید.

چرا که علی غم تلاش بی فقه معاون استاندار و فرماندار شهرستان دهلران ، معاون سیاسی و اعضای کمسیون کارگری افق روشنی در شرکت ایران افق برای جوانان بومی به چشم نمی خورد و قرار نیست مسئولان اجرایی شهرستان دهلران حوزه های کاری دیگر خود را رها کنند و اداره کار به عنوان متولی کار تنها در جلسات شرکت  و صورت جلسه را امضا و صورت مسئله را حل نکند !/م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار