مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «استاد عشق» در شهرستان‌های سمنان، سرخه، مهدی‌شهر و آرادان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 22 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در تشریح نحوه برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «استاد عشق» گفت: دوازدهمین دوره از این مسابقه با محوریت کتاب استاد عشق، اثر «ایرج حسابی» فرزند پروفسور «سید محمود حسابی» است که از سوی شرکت چاپ و انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده و هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه از سوی انجمن رسالت قلم سرخه و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سایر دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های سمنان، سرخه، مهدی‌شهر و آرادان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان درباره اهداف برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی، تصریح کرد: دوازدهمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «استاد عشق»، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، ایجاد انگیزه مطالعه در مخاطبان به‌ویژه نوجوانان و جوانان است که هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر در این استان برگزار می‌شود.

طاهریان در خصوص نحوه برگزاری این رقابت نیز افزود: شرکت در این مسابقه به‌صورت حضوری خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند پس از تهیه کتاب استاد عشق از کتابخانه‌های منتخب در استان سمنان و دیگر مراکز فروش و یا برای دریافت نسخه الکترونیک کتاب به آدرس www.semnanpl.ir مراجعه و پس از مطالعه آن، در آزمون دوازدهمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «استاد عشق» شرکت کنند.

وی اضافه کرد: این مسابقه کتاب‌خوانی به‌طور هم‌زمان ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در سالن امام خمینی (ره) سپاه ناحیه سرخه، سالن اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، کتابخانه عمومی شهید فهمیده آرادان و دیگر مراکز اعلام‌شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در خصوص پیشینه برگزاری این رقابت‌ها در دوره‌های اخیر نیز گفت: دوره‌های قبل بر اساس کتاب‌های «استاد عشق» زندگی پروفسور حسابی، «علامه سید محمدحسین طباطبایی» زندگی این عارف بزرگوار، «خاک‌های نرم کوشک» زندگی شهید عبدالحسین برونسی، «حکایت زمستان» زندگی آزاده عباس حسین مردی، «نیمه پنهان ماه» زندگی شهید دکتر مصطفی چمران، «سرگذشت یک سرباز» زندگی مرحوم حاج عبدالله والی، «پرواز تا بی‌نهایت» زندگی خلبان شهید عباس بابایی، «عبور از مرزها» زندگی دانشمند هسته‌ای شهید دکتر مسعود علی‌محمدی و کتاب «فرنگیس» خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) از مبارزان زن دوران انقلاب اسلامی، نوشته محسن کاظمی برگزار شد.

طاهریان افزود: این رقابت‌ها از سوی انجمن رسالت قلم سرخه و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان‌های سرخه، سمنان، مهدی‌شهر و آرادان برگزار شده است.

وی بیان کرد: یک جایزه ۵۰ میلیون ریالی، یک جایزه ۳۰ میلیون ریالی، یک جایزه ۲۰ میلیون ریالی، چهار جایزه ۱۰ میلیون ریالی، پنج جایزه پنج میلیون ریالی و ده‌ها جایزه و بسته‌های فرهنگی ازجمله جوایز این مسابقه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: در این اثر به جنبه‌های مختلفی از زندگی پروفسور حسابی پرداخته شده که شجره‌نامه خانوادگی، دوران کودکی، تحصیلات، سرگذشت وی در دیار غربت، مدرسه روحانیون، دیدار با انیشتین، تأسیس دانشگاه تهران، مشاغل و خدمت‌های وی به جامعه علمی، آثار به‌جامانده از پروفسور حسابی و همچنین دانستنی‌های قابل‌توجهی را از جانب یکی از نزدیک‌ترین افراد به استاد، یعنی فرزندش «ایرج حسابی» در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد؛ در پایان کتاب هم تصاویر جالبی ارائه شده که خوانندگان را بیشتر از این کتاب محظوظ خواهد کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار