مسوول ستاد اعتکاف مردمی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم اعتکاف در ۴۵ مسجد در سطح استان برنامه‌ریزی شده است، گفت: ۲۳ مسجد از این تعداد در شهرستان زنجان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 16 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام دوست‌علی محمدی، دبیر ستاد مردمی مراسم اعتکاف در زنجان عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سنت نبوی اعتکاف پدیده‌ای مبارک است که اگرچه قدمت آن از صدر اسلام بوده، اما رویش و رشد آن از بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: از نظر مقام معظم رهبری، نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌واقع سخت‌افزاری است که نرم افزار آن مفاهیم معارف و آموزه‌های اصیل اسلامی است که باید ترجمه عملی شوند تا در عینیت‌های سبک زندگی مردم مؤمن و انقلابی متبلور شود.

دبیر ستاد مردمی مراسم اعتکاف زنجان متذکر شد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه به آئین اعتکاف دارند و در این خصوص تاکید کردند: آئین شورانگیز اعتکاف که در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان عیار معنویت و اخلاق جامعه معرفی شده است به عنوان یک مناسک عبادی جامع دارای ظرفیت‌های اخلاقی، معنوی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی گسترده و کارآمدی است که نیازمند توجه ویژه ارکان نظام اسلامی است تا از ابعاد و کارکرد‌های متعدد آن بیشترین بهره را در راستای پیشبرد آرمان‌های اسلامی و انقلابی ببرند.

وی با اشاره به افزایش مساجد برای برگزاری آئین اعتکاف در این استان، گفت: ۴۵ مسجد برای اعتکاف در نظر گرفته شده است که ۲۳ مسجد از این تعداد در شهرستان زنجان قرار دارد که ۱۴ مسجد برای خواهران، هفت مسجد برای برادران و دو مسجد هم دانشجویی است

محمدی افزود: معتکفان در روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه برابر با پنجم، ششم و هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲ به مدت سه روز در مساجد معتکف می‌شوند و همه افراد می‌توانند در اعتکاف رجبیه ثبت‌نام کنند.

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان ادامه داد: نام‌نویسی از معتکفان امسال از روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه آغاز می‌شود و تا سوم بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان از عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند برای ثبت‌نام به امامزاده ابراهیم (ع) زنجان مراجعه کنند.
وی بیان داشت: هزینه ثبت‌نام اعتکاف امسال طبق نظر شورای ستاد اعتکاف زنجان برای هر نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بوده که برای اعتکاف مادران و کودکان به‌ازای هر کودک مبلغ ۱۰۰ هزار تومان افزوده می‌شود.

دوست‌محمدی با اشاره به زیست مومنانه در اعتکاف گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که معتکف‌ها به سمتی بروند که تمرینی برای زیست مؤمنانه و تقوای اجتماعی داشته باشند، زیرا جامعه امروز ما به تقوای جمعی و تقوای اجتماعی نیازمند است به همین خاطر تلاش شده است که معتکفان بتوانند در فضای اعتکاف تمرینی برای زیست مومنانه داشته باشند و این امر در زندگی آنان و بدنه جامعه نیز جاری شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: طی هفته گذشته، پس از دریافت حکم دبیری اعتکاف، از طرف آیت‌الله خاتمی نماینده، ولی فقیه در استان زنجان، سریعاً با تشکیل جلسات شورای راهبردی و تیم‌ها و واحد‌های مختلف ضمن بهره‌مندی از تجارب اعضای ستاد در سال‌های گذشته، مدیران و اعضای ستاد جدید تعیین و بعد از جلسات امامان جماعت و امنای مساجد منتخب کارگروه‌ها تشکیل و امورات مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در حال پیشروی است.
وی تاکید کرد: مجوز برگزاری مراسم اعتکاف امسال تنها از سوی ستاد مردمی اعتکاف صادر می‌شود و سایر مجموعه‌ها نیز باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم داشته باشند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار