استاندار خراسان‌شمالی گفت: اشتراکات قومیتی خراسان‌شمالی با کشور ترکمنستان می‌تواند مسیری برای توسعه و پیشرفت قلمداد شود که امیدواریم این اتفاقات خوشایند در همه حوزه‌ها به زودی رخ دهد.
کد خبر: ۱۱۴۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 14 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان‌شمالی، صبح امروز در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان اظهارکرد: با شناخت میدانی از خراسان‌شمالی بازگشایی گذر مرزی رخ دهد تا نقشه راهی برای توسعه ارتباطات بیشتر با استان آخال ترکمنستان فراهم شود.

وی گفت: اشتراکات قومیتی خراسان‌شمالی با کشور ترکمنستان می‌تواند مسیری برای توسعه و پیشرفت قلمداد شود که امیدواریم این اتفاقات خوشایند در همه حوزه‌ها به زودی رخ دهد.

ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: در ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای بین خراسان‌شمالی و استان آخال ترکمنستان در زمینه‌های تجارت، صنعت، بهداشت، محیط زیست، ورزش و دانشگاه منعقد شد تا نقشه راهی برای توسعه تجارت خارجی قلمداد شود.

وی با بیان اینکه ده درصد صادرات استان به کشور ترکمنستان اختصاص یافته است، بیان داشت: باتوجه‌به اینکه اشتراکات قومیتی با کشور ترکمنستان داریم بازگشایی بازارچه مرزی می‌تواند منجر به تحول اقتصاد، سلامت و کشاورزی استان شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید زمینه ارتباط جدی با کشور ترکمنستان فراهم شود، گفت: خراسان‌شمالی ظرفیت‌های نهفته بسیاری دارد که با حمایت سفیر به این هدف دست پیدا خواهیم کرد.

فخرموحدی اظهار داشت: از اقدامات مطلوب و شاخص امسال، کنترل نرخ تورم بود که ماحصل اقدام جهادی و انقلابی در سطح استان بود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار