سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۹۸ هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان خوزستانی تامین شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 13 January 2024

تابناک خوزستان: عبدالرضا سیداحمدی افزود: یکی از مهمترین نهاده های کشاورزی کود شیمیایی است که در افزایش تولید، عملکرد و درآمد کشاورزان نقش تاثیرگذاری دارد.

وی اظهارکرد: در سال جاری، ۲۹۷ هزار و ۸۳۷ تن انواع کودهای شیمایی از جمله "اوره"، "فسفاته" و "پتاسه" برای کشت های مورد نیاز کشاورزان تامین و توزیع شده است.

سیداحمدی با اشاره به افزایش تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: انواع کودهای توزیع شده در مقایسه با سال گذشته ۲۳۶ هزار و ۴۲۵ تن بوده که ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: سال گذشته ۴۶هزار و ۴۲۰ تن کود "فسفاته" بین کشاورزان خوزستانی توزیع شد که این رقم در سال جاری به ۵۸ هزار و ۷۸۰ تن رسیده و ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی میزان کود "پتاسه" توزیع شده سال گذشته بین کشاورزان استان را ۱۶ هزار و ۹۸۰ تن عنوان کرد و افزود: امسال این میزان به ۲۵هزار و ۲۱۰ تن رسیده که ۴۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان "اوره" را یکی از پرمصرف ترین پرمصرف ترین کودهای بخش کشاورزی استان استان دانست و بیان کرد: سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۲۲۵ تن از این نوع کود بین کشاورزان توزیع شد. امسال نیز تاکنون ۲۱۴ هزار و ۵۴۹ تن کود اوره توزیع شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

به گفته سیداحمدی کشاورزان از بابت تامین کود موردنیاز خود نگرانی نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، روزانه ۲ تا سه هزار تن کود "اوره" بین کشاورزان استان توزیع می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار