معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: برای حل بیکاری فارغ‌التحصیلان هر چند باید سیاست‌گذاری اعمال شود اما در کارگروه اشتغال استان به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲ 10 January 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ظهر امروز محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون در دیدار با استاندار خراسان‌شمالی اظهارکرد: برای حل بیکاری فارغ‌التحصیلان هر چند باید سیاست‌گذاری اعمال شود، اما در کارگروه اشتغال استان به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شود.

وی گفت: فرهنگ‌سازی و انگیزه‌سازی و تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی برای حل بیکاری فارغ‌التحصیلان باید انجام شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون افزود: حوزه اشتغال در دولت سیزدهم به توفیقات چشمگیری دست یافته، چون استانداران ورود پیدا کردند.

این مقام مسوول با بیان اینکه آمار و ارقام‌ها ثابت می‌کند که دولت سیزدهم نقش مهمی در حل معضل بیکاری داشته است، تصریح کرد: استاندار برای حل این معضل مطالبه از مسوولان دستگاه‌های اجرایی را انجام دهد.

بیرانوند با اشاره به اینکه وضعیت خراسان‌شمالی در برخی آمار‌ها و شاخص‌ها امیدوار کننده است، افزود: در شاخص بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی که به ۴۶ درصد رسیده و نسبت اشتغال ۴۲ و ۸ دهم که این نسبت اشتغال سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است آماری امیدوار کننده برای ما تلقی می‌شود.

وی میانگین کاهش نرخ بیکاری خراسان‌شمالی را عالی توصیف کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون با اشاره به ایجاد سامانه جستجو شغل بیان داشت: ۲۰۰ هزار شغل در پنج ماهه گذشته به این سامانه افزوده شده است که امیدواریم این سامانه در سطح استانی هم پیگیری شود.

وی در پایان اظهار داشت: خراسان‌شمالی از استان‌های پیشرو در پیشبرد ابلاغ‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار