کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی پایین‌تر از میانگین کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 24 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست شورای قضایی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای صدور سندتک برگ و همچنین تثبیت مالکیت اراضی ملی، کشاورزی، مسکونی و بخش تولید انجام شده است، افزود: هم‌اکنون صدور سند مالکیت بیش از ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی، کشاورزی و مسکونی در سطح کشور انجام شده است.

بابایی افزود: هم‌اکنون حدنگاری اراضی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد است که این میزان در کشور مرز ۴۵ درصد است و کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی پایین‌تر از میانگین کشور است.

وی اضافه کرد: در صدور ارای قضایی برای اراضی کشاورزی که از قدیم احیا شده اند وضعیت موجود را بسنجند و برای مردم ارفاق قائل شوید.

وی با اشاره به در دست تدوین بودن طرح الزام، گفت: منشا بسیاری از مفاسد و جرایم اقتصادی برمیگردد به ارائه اسناد عادی در کشور، اسنادی که در هیچ کجا ثبت نمی‌شوند.

معاون رییس قوه قضاییه گفت: زمانی طرح الزام اجرایی می‌شود که همه اموال و املاک مردم و اراضی کشاوری و ملی سند تک برگ داشته باشند.

بابایی به صدور سند مالکیت تک برگی برای روستا‌ها اشاره کرد گفت: امید است با انجام پشتیبانی و حمایت بتوان صدور مالکیت در مناطق روستایی را به اتمام رساند.

وی بر همراهی دهیاری‌ها و بنیادمسکن برای صدور سندتک برگ در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: اتمام ۱۰۰ درصدی طرح صدور سندتک برگی در مناطق روستایی به اقناع‌سازی افکارعمومی نیازدارد.

به گفته وی، صدور سند تک برگی روستا‌های که سندثبتی برای آن‌ها صادر شده است به صورت رایگان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار