عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاریخ عاشورا دلنوشته بوده و همواره تا ابد التاریخ در اذهان باقی و ساری خواهد ماند، گفت: اسلام جنگ اقتصادی را حرام می‌داند و بنابراین حماسه کربلا به واسطه اینکه از روی عشق و دلدادگی بوده همواره اثرگذار و ماندگار است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 19 October 2015
 به گزارش تابناک مازندران از ساری، آیت الله نورالله طبرسی صبح امروز در مراسم سوگواری ایام محرم در فرمانداری ساری، اظهار داشت: تولی و تبری سبب شد تا انسان بتواند در زندگی موحد بوده و به خدای خود تبعیت کنیم.
وی افزود: دشمنان مسلمانان هیچگاه نمی‌توانند دوستدار سالار شهیدان بوده و خود را رهرو راه این امام همام قلمداد کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیداری جهان اسلام یکی از دلایل تحقق قیام عاشورا بوده است، تصریح کرد: بیزاری با آل عباس و آل سعود فلسفه تشکیل شیعه اسلامی و اثنی عشری است.
طبرسی با بیان اینکه پیرو امام حسین (ع) نباید مختص به زمان و مکان خاصی باشد، افزود: پیرو سالار شهیدان باید همه شاخص‌های یک انسان متقی و دوستدار اهل بیت (ع) را در خود پرورش دهد تا متقی شود.
وی با اعلام برخی افراد به مثابه شیشه بوده و با گذر زمان و دستخوش تحولات تخریب و نابود می‌شود، گفت: شیعه واقعی همواره رهرو ولایت فقیه بوده و از امامان همام هیچگاه جدا نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رهرو واقعی راه شهیدان، هیچگاه در مقابل سختی‌ها و توطئه‌ها مایوس نمی‌شود، افزود: انسان باید در زندگانی خود سیره نبوی، علوی و حسینی را سرلوحه قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه عزاداری‌ها و دستجات حسینی به منظور ترویج شعائر مذهبی همواره ماندگار و پویا باید باشد، گفت: سیره، روش و منش سالار شهیدان و اهل بیت(ع) باید همواره در ایده و تفکر آحاد جامعه ساری و جاری شود.
طبرسی با اعلام اینکه عاشورا با سالار شهیدان عالم سبب جاذبه و کشش خاندان اهل بیت (ع) به تفکر شیعی شده است، افزود: تاسی و تبعیت از سالار شهیدان نباید صرفا در حد شعار بوده بلکه باید رهرو وی باشیم.
وی با بیان اینکه تاریخ عاشورا دلنوشته بوده و همواره تا ابد التاریخ در اذهان باقی و ساری خواهد ماند، گفت: اسلام جنگ اقتصادی را حرام می‌داند و بنابراین حماسه کربلا به واسطه اینکه از روی عشق و دلدادگی بوده همواره اثرگذار و ماندگار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تقویت جایگاه سالار شهیدان سبب ماندگاری ارزش‌های اسلامی می‌شود، افزود: امام راحل با تاسی از تفکر حسینی و علوی اهل بیت (ع)، نظام دینی ایران را با اسلام و سالار شهیدان عجین کرده و پیشگام امورات تبلیغی، معارف دینی و ارزشی شدند.
جواد واحدی فرماندار ساری نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با اخذ شیوه‌های علمی و واقع بینانه و بر اساس توصیه‌های اخلاقی اسلام، قرآن و فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، جزو اصول راهبردی باید قرار گیرد.
فرماندار ساری با اشاره به گستردگی دامنه امر به معروف و نهی از منکر، خاطر نشان کرد: با رویکرد فرهنگی باید در ترویج وگسترش و احیای این شعائر اسلامی تلاش کرد.
واحدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی بوده و همه باید نسبت به آن حساس باشند، تصریح کرد: جامعه بدون توجه به امر به معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می‌شود؛ زیرا احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار