کد خبر: ۱۱۴۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 21 December 2023

زیبایی پاییز در جاده «اسالم» به «خلخال»،‌ جاده «دوهزار» و جنگل «گیسوم» را همه دیده‌ایم.

زیبا‌ترین جاذبه‌های پاییزی در ایران که نمی‌شناسید!

در صورت سفر به این مکان‌های شناخته شده در پاییز، با ترافیک، ازدحام جمعیت و سر و صدا مواجه خواهید شد. اما جذابیت‌های پاییزی ایران به این مناطق خلاصه نمی‌شود. می‌توانید از جاذبه‌های کمتر شناخته شده در پاییز مانند پرندگان مهاجر یا کوچ عشایر بازدید کنید که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

ساحل درختان نارگیل؛ خاص‌ترین جاذبه‌ پاییزی کیش

قبول دارم که همه اطلاع دارید، زمان مناسب برای سفر به جنوب و رزرو تور کیش از پاییز شروع می‌شود. اما آیا کیش جاذبه خاصی دارد که فقط در پاییز بتوان از آن لذت برد؟ ساحل درختان نارگیل کیش، یکی از جاذبه‌های پاییزی این جزیره است. درختان نارگیل فقط در پاییز به بار می‌نشینند. یعنی شما فقط در پاییز می‌توانید نارگیل‌ها را روی درخت‌های این ساحل تماشا کنید. به علت آن که ساحل درختان نارگیل، یکی از بهترین سواحل برای تماشای طلوع خورشید محسوب می‌شود، بازدید از این ساحل را در زمان طلوع خورشید به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گردشگری سلامت در چشمه‌های آبگرم فردوس

اگر با ایرانیان درباره «چشمه آبگرم» صحبت کنید، اغلب آن‌ها خاطرات خود از چشمه‌های آبگرم سرعین و اردبیل را برای تو تعریف می‌کند. اما نمی‌دانیم که قطب گردشگری سلامت در شرق ایران کجاست. در شهر فردوس استان خراسان جنوبی، یک چشمه آبگرم ۲۰۰ ساله می‌جوشد. بالا بودن دمای آب این چشمه، تحمل آن را بیش از ۱۵ دقیقه دشوار می‌سازد. به دلیل آب و هوای گرم و خشک شهر فردوس،‌ در پاییز و زمستان از چشمه‌های آبگرم این شهر استفاده کنید. تمام امکانات برای آقایان و بانوان از استخر گرفته تا وان، سونای خشک و حوضچه آبگرم معدنی در مجتمع آبگرم معدنی هلال فردوس برای شما فراهم شده است.

هنرنمایی رنگ‌های پاییز در گردشگاه «بابا امان»

۴۰۰ هزار اصله درخت از جمله درختان قطور ۴۰۰ ساله چنار، زالزالک، اقاقیا، بید، چنارک و زرد آلو در گردشگاه بابا امان یک نمایشگاه پاییزی از رنگ‌ها برگزار می‌کنند. این گردشگاه در شهر بجنورد در استان خراسان شمالی، حدود ۲۵۰ هکتار پوشش گیاهی دارد و یکی از بهترین مکان‌های شمال شرق کشورمان برای سفر پاییزی محسوب می‌شود. علاوه بر پوشش گیاهی، یک چشمه در این گردشگاه وجود دارد که با جوشیدن از دل صخره و سرازیر شدن به استخر‌های پایین دست، زیبایی دو چندانی در پاییز به این گردشگاه می‌دهد.

بازدید از بلند‌ترین و پاک‌ترین آبشار خزه‌ای

یک چشمه آب زلال، سرچشمه آبشار بلند کبودوال است و به همین دلیل پاک‌ترین آبشار ایران محسوب می‌شود. علاوه بر آبشار، رنگ‌های زرد،‌ قرمز و نارنجی در جنگل‌های این منطقه خودنمایی می‌کنند. گردشگران در جنگل‌های انبوه این منطقه و روی مسیر سنگ‌فرش شده پیاده‌روی می‌کنند تا به آبشار برسند. اما حواستان باشد که بدون لباس‌های گرم نمی‌توانید از این پیاده روی لذت ببرید.

زرین‌دشت؛ رنگی‌ترین روستای تهران در پاییز

هر چند سرسبزی و شکوفا شدن گل‌های وحشی در فصل بهار، از جاذبه‌های اصلی روستای زرین دشت است. اما زرد و نارنجی پوش شدن این روستای قدیمی فضای متفاوتی را به شما نشان می‌دهد. چشمه آب معدنی خمده یکی از جاذبه‌هاییست که باید در این روستا از آن بازدید کنید. اما حتما از چشمه دریابک و باغ‌های اطراف آن در پاییز دیدن کنید. طبیعت بکر این باغ‌ها، نیستان‌ها و درختان قطور و تنومند در پاییز دیدنی هستند.

تماشای پرندگان مهاجر در بهشت پرنده‌نگری ایران

با سرد شدن هوای مناطق شمالی کره زمین، پرندگان به سرزمین‌های گرمسیر مانند ایران مهاجرت می‌کنند. در اوایل فصل پاییز، اردک‌های سیاه،‌ اردک‌های ماهی‌خوار و غاز‌های خاکستری زودتر از پرندگان دیگر به تالاب میانکاله می‌آیند. اما با سردتر شدن هوا در اواخر فصل پاییز، پرندگانی مانند قو، پلیکان و چنگر هم وارد تالاب میانکاله می‌شوند. تالاب میانکاله در میان طبیعت‌گردان به بهشت پرنده‌نگری مشهور است. اما باید بدانید که حیات وحش میانکاله تحت حفاظت سازمان یونسکو بوده و برای بازدید از طبیعت این منطقه باید از سازمان محیط زیست بهشهر مجوز بگیرید.

بهترین فرصت برای تماشای کوچ پاییزی عشایر

هر سال در فصل پاییز، از مهر تا آبان عشایر به مناطق قشلاقی استان‌های خوزستان و ایلام کوچ می‌کنند. در این استان‌ها می‌توانید از طریق افراد محلی،‌ از محل اسکان عشایر مطلع شوید. می‌توانید زندگی عشایر در چادرهایشان و نحوه نگهداری آن‌ها از حیوانات در طبیعت را ببینید. عشایر بسیار مهمان‌نواز بوده و از شما و خانواده‌تان در چادر‌هایشان پذیرایی می‌کنند. یکی از جذابیت‌های بازدید از عشایر، خرید صنایع دستی و لبنیات ارگانیک از عشایر است.

صورتی رنگ شدن تالاب لیپار در آذر

شاید تالاب صورتی رنگ لیپار در چابهار را بشناسید، اما آیا می‌دانید که این تالاب همیشه صورتی رنگ نیست؟ صورتی بودن تالاب لیپار به دلیل حضور پلانکتون‌های گیاهی، ازدیاد مواد آلی و معدنی و فعل و انفعالات طبیعی در آب دریاچه است. رنگ صورتی تالاب لیپار، از اواخر آذر ماه تا اواسط بهار به خوبی دیده می‌شود. اما در زمان‌های دیگر سال آب این تالاب کم‌رنگ می‌شود و سطح آب در آن کاهش می‌یابد. به همین دلیل اواخر پاییز،‌ یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از تالاب صورتی لیپار محسوب می‌شود.

رزرو تور؛‌ بی‌ دردسرترین راه برای سفر پاییزی

برای سفر به مناطق کمتر شناخته شده باید کوله‌ سفرتان را ببندید و علی رغم هرگونه چالش به مقصد برسید. اما برای سفر به مکان‌های پر تردد‌تر مانند کیش و چابهار، رزرو تور بهترین گزینه است. چرا که با حضور تور لیدر و پشتیبان، دیگر هیچ چالشی،‌ سفر شما را تهدید نمی‌کند. برای رزرو تور باید درباره نحوه برگزاری تورها اطلاعات کافی داشته باشید. برای این کار می‌توانید از مشاوران آژانس گردشگری نهال گشت تمام اطلاعات مورد نیازتان را بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ و ۹۱۰۰۸۱۱-۰۲۱ با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید قیمت انواع تورها را در سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار