مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید ۶ میلیون تن گندم و تامین نیمی از نیاز کشور از برنامه ریزی ها و چشم اندازهای حوزه کشاورزی استان است.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 20 December 2023

تابناک خوزستان: مجید نبی پور روز چهارشنبه در نشست کشت قراردادی در محل سازمان جهادکشاورزی خوزستان اظهارکرد: یکی از مولفه های مهم برای رشد تولید، رعایت الگوی کشت است.

نبی پور افق دید تولید گندم در استان را در آینده ۶ میلیون تن پیش بینی و اظهار کرد: با بررسی و برنامه ریزی مناسب، در نظر گرفتن اقلیم و بارندگی ها، رعایت الگوی کشت و آبیاری تکمیلی زمینهای دیم امیدواریم تا چهار سال آینده ۶ میلیون تن گندم در استان تولید و خوزستان تولید کننده نیمی از گندم مورد نیاز کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی کاری علمی و تخصصی است گفت: می توان با افزایش نرخ خرید تضمینی محصولات، کاهش قیمت نهاده ها، اعطای انواع یارانه های دولتی و اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان، آنها را برای تولید بیشتر تشویق کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان اظهارکرد: توسعه و معرفی ارقام جدید، توسعه ابزار کار، تغذیه بهنگام، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علفهای هرز، آبیاری و کاهش افت برداشت در مزارع از مولفه های مهم برای دستیابی به رشد تولید در استان است.

تولید گندم خوزستان از حدود ۴۰۰ هزار تن در سال ۱۳۷۱ به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در کشت پاییزه سال گذشته رسیده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار