معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تاکید بر رونق گردشگری به وجود آمده در شهرستان لار طی این بازی خاطرنشان کرد: تدابیری برای ادامه مسابقات ورزشی در لارستان دیده شده از جمله مسابقات جهانی بدمینتون و این امر علاوه بر تبادلات فرهنگی موجب رونق هتل ها و اقامتگاه های این شهرستان و سایر کسب و کارها خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 19 December 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد فرخ زاده با بیان اینکه راهبرد معاونت گردشگری استانداری ایجاد رویکردهای تخصصی گردشگری در شهرستانهای استان فارس با توجه به ظرفیت ها و مزیت های آنهاست خاطرنشان کرد: در شهرستان لارستان که در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد با توجه به ظرفیت های ورزشی این شهرستان تمرکز را بر گردشگری ورزشی گذاشتیم.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: با همین رویکرد تیم فوتسال روسیه برای انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی فوتسال ایران به شهرستان لارستان سفر و اولین بازی آنها دیروز با نتیجه ۳ به ۲ به سود تیم ملی فوتسال ایران پایان یافت.

وی با بیان اینکه تمام بلیت های این دو بازی همان ابتدا به فروش رفت افزود: دیدار نخست دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه در حالی در سالن ورزشگاه مجتمع طوبی شهرستان لار برگزار شد که استقبال گسترده طرفداران شور و حال خاصی را در محل برگزاری مسابقه بوجود آورده بود و حدود سه هزار تماشاگر مردو زن از این بازی دیدن کردند.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: بازی بعدی این دو تیم امروز سه شنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه طوبی (منیری) لارستان برگزار خواهد شد.

وی افزود شماری از بانوان هم تماشاگر بازی ایران و روسیه بودند.

سر مربی تیم ملی فوتسال روسیه نیز با اظهار اینکه شور و حال مردم لارستان موجب برگزاری بازی خوبی از هر دو تیم شد گفت: خوشحالم که سالن محل بازی پراز جمعیت بود.

فرخ زاده با تاکید بر رونق گردشگری به وجود آمده در شهرستان لار طی این بازی خاطرنشان کرد: تدابیری برای ادامه مسابقات ورزشی در لارستان دیده شده از جمله مسابقات جهانی بدمینتون و این امر علاوه بر تبادلات فرهنگی موجب رونق هتل ها و اقامتگاه های این شهرستان و سایر کسب و کارها خواهد شد.

معاون استاندار اشاره ای نیز به پرورش شترهای مسابقه ای در جنوب فارس برای کشورهای عربی داشت و خاطرنشان کرد این مساله در خود استان می تواند تبدیل به یکی از جاذبه های ورزشی شود.

وی گردشگری ورزشی را یکی از مهمترین و پردرآمدترین شاخه های صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: برخی ادعا می کنند ۲۵ درصد یعنی یک چهارم کل گردشگری جهان مربوط به ورزش است.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با بیان اینکه بیش از شصت نوع گردشگری در دنیا وجود دارد خاطر نشان کرد: برای سایر شهرستان ها هم با توجه به مزیت های آنها تدابیری اندیشیده شده به طور مثال شهرستان سپیدان قطب گردشگری طبیعت، باغات و نجوم خواهد شد.

فرخ زاده در پایان با اشاره به اینکه تاکنون در ایران درباره شاخه های متنوع گردشگری به صورت متمرکز آموزشی صورت نگرفته است افزود: لازم است به لحاظ دانشی آگاهی و سواد گردشگری عمومی ارتقا یابد تا بتوانیم به جایگاه واقعی خود در این حوزه دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار