مردم قدر شناس زنجان که چند روز پیش با آغوش باز به استقبال سرو قامتان بی نام و نشان فرزندان انقلاب رفته بودند امروز در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس حضور یافتند و اعلام کردند که راه شهدا همواره ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 17 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، چند سالی است که در سالروز شهادت بی بی فاطمه زهرا به نام شهدای گمنام نام‌گذاری شده است و در این روز مراسم معنوی تشییع پیکر شهدای گمنام برگزار می‌شود.

امسال هم آیین تشییع پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید والامقام گمنام دوران دفاع مقدس که در طول سال به‌همت گروه‌های تفحص شهدا کشف شده است در سراسر کشور برگزار شد که سهم استان زنجان از این تعداد ۲ شهید گمنام بود که امروز بر روی دوش مردم شهیدپرور استان تشییع شد.
 

امروز در سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) کوچه‌ها و خیابان‌های شهر زنجان با تشییع پیکر‌های دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس رنگ فاطمی به خود گرفت.

مردم قدرشناس زنجان که چند روز پیش با آغوش باز به استقبال سروقامتان بی‌نام و نشان فرزندان انقلاب رفته بودند امروز در مراسم تشییع پیکر این دو شهید گمنام حضور یافتند و اعلام کردند که راه شهدا همواره ادامه دارد.

هر چند شهدای گمنام کسی را ندارند، هر چند بی نام و نشان هستند، اما چه هویتی بالاتر از این که فرزندان این انقلاب و این مرز و بوم هستند که برای حفظ این خاک جانشان را فدا کردند.

 مراسم تشییع شهدای گمنام کمی متفاوت‌تر برگزار شد، چرا که همه آمده بودند، همه با چشم گریان و دلی شکسته آمده بودند و کاروان حامل پیکر پاک شهدای گمنام را مشایعت می‌کردند.

این مراسم که با ذکر مصیبتی توسط مداحان اهل‌بیت(ع)  از ساعت ۱۰ از مقابل مسجد جامع این شهر با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه پدران، مادران و فرزندان شهدا  آغاز و کاروان حامل پیکر پاک شهدای گمنام همراه و هم‌قدم با عزاداران هیات فاطمیون زنجان تشییع شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار