رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان از منطقه مرزی اینچه‌برون بازدید و راهکارهای کمک قضایی به رفع مشکلات توسعه این منطقه را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 12 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، صبح امروز رئیس کل دادگستری گلستان از بازارچه مرزی اینچه‌برون بازدید کرد که برخی از غرفه‌داران خواستار پیگیری دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات این بازارچه و رونق تجارت چمدانی شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان در این بازدید به غرفه داران گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و با همکاری دستگاه‌های متولی برای رفع مشکلات و موانع تجارت چمدانی در مرز اینچه‌برون اقدام خواهد شد.

حیدر آسیابی افزود: بر اساس اعلام غرفه داران این بازارچه، رونق تجارت چمدانی از مرز، اقبال مردم برای خرید از این بازارچه را افزایش می‌دهد و به بهبود شرایط اقتصادی بومیان منطقه، کمک می‌کند.

آسیابی گفت: بازدید از انبار‌های گمرک اینچه‌برون هم از دیگر برنامه‌های حضور در منطقه بود که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که از قبل داشتیم هیچ‌گونه کالای رسوبی در انبار‌ها وجود نداشت.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه به ورود شورای حفظ حقوق بیت‌المال برای حقابه تالاب‌های بین‌المللی استان از سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: با پیگیری به‌عمل‌آمده توسط دادستان مرکز استان و اداره کل محیط‌زیست استان و همکاری آب منطقه‌ای و با الطاف الهی و بارش‌های پاییزی، تالاب‌های آلماگل و آجی گل از وضعیت آبگیری مطلوبی پیدا کرده و تالاب آلاگل هم نسبت به سال قبل ار وضعیت بهتری برخوردار است.

حیدر آسیابی افزود: برای صیانت از این سه تالاب و جلوگیری از زمین‌خواری، طی دو سال گذشته اسناد مالکیت این تالاب‌ها به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی صادر شده است.

بررسی مشکلات و نیاز‌های دادگاه بخش داشلی برون هم از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری و هیئت همراه وی در این سرکشی از بخش داشلی‌برون و اینچه‌برون بود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار