شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای منتشر کرد .
کد خبر: ۱۱۴۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 07 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این بیانیه آمده است:رهبر فرزانه انقلاب:
«جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه‌ی نیرو‌ها و سکوت همه - ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می‌آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجو‌ها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همه‌ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است. ۱۳۸۷/۰۹/۲۴»
ضمن پاسداشت ۱۶ آذر؛ روز دانشجو و تأکید بر بازخوانی و توجه به فلسفه و راز اصلی این پاسداشت، یعنی تقویت روح و روحیه استکبارستیزی به عنوان ابرراهبرد نظام اسلامی، مصرانه و فروتنانه از جوانان و دانشجویان دهه پنجم انقلاب طلب می‌شود که با شناسایی، احصاء، تبیین و افشای چهره واقعی آمریکای جهان‌خوار بالندگی و پیشرانی خویش را با تداوم راه منور شهدای دیروز و امروز دانشگاه، محقق و جلوه‌گر سازند.
از آگاهان جامعه اعم از اساتید انقلابی حوزه و دانشگاه، مسئولین مؤمن و وفادار به راه نورانی شهدا و همه کسانی که دل در گروی اعتلای جوانان این مرز و بوم دارند، می‌خواهیم که با حضور در محیط‌های دانشگاهی چهره واقعی نظام سلطه را بنمایانند و از تحریف تدریجی این روز تاریخی جلوگیری نمایند.
شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار