سخنگوی دولت گفت: طی دو سال گذشته برای هزار و ۲۰۰ شرکت وابسته به دولت شفافیت مالی ایجاد شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 02 December 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت عصر امروز در گفت و گوی صمیمی با دانشجویان بیرجند اظهارداشت: فضای حاکم در زمان استقرار دولت با هر زمان دیگری قابل مقایسه نیست و باید خاطرمان باشد که در آن زمان حدود ۷۰۰ نفر به واسطه کرونا فوت می‌کردند.

وی زبان دولت‌ها را رسانه‌های رسمی دانست و ادامه داد:، اما در دهه اخیر با تحولی که در رسانه‌ها رخ داده شاهدیم که شبکه‌های مجازی به محل تبادل اطلاعات مبدل شده است.

به گفته وی پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا در شبکه‌های مجازی زیرساخت‌ها برای تعامل مردم و دولت فراهم است.

سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: اگر می‌خواهیم حوزه اطلاع رسانی دولت را قضاوت کنیم باید همه مولفه‌ها و شرایط رسانه‌ای جدید را برای آن در نظر بگیریم.

به گفته بهادری جهرمی حال اقتصادی کشور از چند سال گذشته خوب نیست و اگر دولت اصلاحات لازم را انجام نمی‌داد، شرایط بدتری از حیث تورم شاهد بودیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد که دولت به دنبال واردات خودروی اقتصادی و نه خودروی لاکچری است و در دولت سیزدهم عوارض واردات خودرو به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه به پشتیبانی مردم به طور حتم مافیای خودرو را شکست می‌دهیم افزود: البته موضوع مافیای خودرو از قبل وجود داشته و مربوط به دو سال اخیر نیست.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری ۸ دستور برای مقابله با مافیای صادر کرد که در حال پیگیری ست تصریح کرد: در دولت قبل تولید خودرو از یک میلیون و ۷۰۰ دستگاه در سال ۱۳۹۰ به ۸۰۰ هزار دستگاه رسید طبیعی است که در چنین شرایطی شاهد گرانی خودرو باشیم.

سخنگوی دولت سیزدهم در ادامه با بیان این که دولت سیزدهم از تولید ۸۰۰ هزار خودرو به تولید یک میلیون و ۳۵۰ خودرو رسیده است افزود: در دولت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو هدف گذاری شده است.

به گفته بهادری جهرمی دولت گشت ارشاد برای مقابله با تخلفات و مفاسد اقتصادی نیز راه اندازی کرد.

سخنگوی دولت در ادامه به برکناری ۲۰ نیرو متخلف به واسطه مفاسدی که داشته اند اشاره و تصریح کرد: دولت نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را پیگیری کرد چرا که حرف دولت این است که هر موضوع بر زمین مانده مسوولیت آن است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه فهرست ابر بدهکاران بانکی که روزی در مناظره‌های انتخاباتی مطرح بود اکنون بر روی سایت قرار گرفته است افزود: طی دو سال گذشته برای هزار و ۲۰۰ شرکت وابسته به دولت شفافیت مالی ایجاد شد.

به گفته وی دو و نیم میلیون مؤدی مالیاتی در ابتدای دولت داشتیم، ولی امروز ۹ مؤدی مالیاتی داریم که به معنای مقابله با فرار مالیاتی است.

سخنگوی دولت با اشاره به این که مالیات تولید از ۲۵ به ۱۸ درصد کاهش یافته است، گفت: بسیاری از گلایه‌ها و دغدغه‌های مطرح شده دانشجویان، چون رانت‌ها و فساد‌ها سوال ما نیز است و در این راستا دولت خود را مسوول اصلاح بسیاری از ساختار‌ها می‌داند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: سوال ما نیز است که چرا اگر در گذشته برادر مسوولی که تخلف کرده و قوه قضائیه می‌خواست با آن برخورد کند جیغ بنفش اطرافیان فرد متخلف بلند می‌شد.

وی بیان کرد: دولت دیوار بین خود و مردم را برداشته و به جای ارتباط ویدئو کنفرانسی به میان مردم رفته است و اگر کشاورزان اصفهانی و یا مردم در داروخانه ۱۳ آبان اعتراض دارند دولت با جان دل این اعتراض را شنیده است.

بهادری جهرمی درباره وضعیت پلتفرم‌های خارجی و محدودیت‌های ایجاد شده برای آنان گفت: اگر پلتفرمی جرمی انجام و با هوش مصنوعی آن را نشر داد آیا نباید با آن برخورد کرد.

وی با اشاره با اینکه در شرق کشور به طور همزمان در بخش زیرساختی ۱۳ جبهه کاری تعریف شده است، ادامه داد: دوبانده شدن راه‌ها و راه آهن خراسان جنوبی و تامین منابع آن از اولویت‌های دولت است چرا ما معتقدیم توسعه هر منطقه با توسعه زیرساخت‌های آن صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در راستای سرعت بخشی به تصمیمات و بهبود شرایط برای برخی استان‌ها استاندار ویژه قرار داریم افزود: برای اجرای عدالت محوری هزینه آب و برق مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به شرط رعایت الگوی مصرف رایگان است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار