کد خبر: ۱۱۴۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 29 November 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، جواد شفیعی ثابت با اشاره به قانون جدید انتخابات اظهار کرد: در روند رسیدگی صلاحیت داوطلبان درهیات‌های اجرایی داوطلبانی که صلاحیت شأن احراز نشده به این معنا نیست که این افراد شناخته شده نیستند.

شفیعی ثابت درخصوص مشکل عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان گفت: ارائه ندادن به موقع مدارک یا استعفایشان بود که سبب شده برخی از داوطلبان در هیأت اجرایی هویت شأن احراز نشود.

وی با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها در هیأت نظارت ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد، افزود: اگر داوطلبان مجدد به اعلام نتایج بررسی خود شکایتی داشته باشند می‌توانند شکایت خود را به شورای نگهبان ارجاع دهند.

دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به تخلف انتخابات تصریح کرد: با توجه به ماده ۷۱ قانون انتخابات داوطلبان نمی‌توانند از اشخاص حقیقی، حقوقی و احزاب بدون اجازه آن‌ها و تأیید هیأت تبلیغات انتخابات برای تبلیغات خود استفاده کنند این اقدام تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ادوار گذشته هیأت تبلیغات نبوده، اما امسال در قانون جدید لحاظ شده است، افزود: در ماده ۷۳ انجام هرگونه تبلیغات و فعالیت انتخابات در ساعت اداری ممنوع، اما بعد از آن بلامانع است.

شفیعی ثابت افزود: بیش از ۳۰۰ نفر از داوطلبان انتخابات که در حوزه گیلان ثبت نام کردند محل سکونت آن‌ها خارج از استان است و این روند بررسی صلاحیت‌ها را با کندی مواجهه می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات گیلان در خصوص تغییر حوزه انتخابیه برخی داوطلبان گفت: اگر داوطلبی در حوزه‌ای که ثبت نام کرده است هیأت اجرایی او را تأیید کند و بعد بخواهد حوزه خود را به شهرستان دیگری تغییر دهد دوباره روند صلاحیت او مورد بررسی هیأت نظارت شهرستان مورد نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، گیلان با ۱۷ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه در حال حاضر ۲۲ بخش مستقل دارد که ۴۶ هیأت اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار