دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرندیه گفت: منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی تحت رصد دستگاه قضایی است و اجازه ورود پول‌های کثیف به عرصه جمهوریت نظام را نخواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴ 28 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سیدعماد صدوری با تاکید برشفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی براساس قانون اظهار کرد: نامزدهای انتخابات حق دریافت هیچگونه کمک مالی یا غیر مالی مستقیم یا غیرمستقیم از اشخاص غیر ایرانی یا اشخاصی که مرتکب یکی جرائم اقتصادی شده‌اند را ندارند.

وی افزود: لازم است دقت و حساسیت لازم از سوی نامزدها صورت گیرد در غیر این صورت حسب مورد موجبات اعمال ضمانت اجرای قانونی فراهم خواهد شد و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

دادستان زرندیه در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از راهبردهای اصلی و بنیادین قوه قضائیه است، اظهار کرد: رسالت و تکلیف دستگاه قضا در مقوله انتخابات مطابق قوانین در سه بخش قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات تعریف شده است که شاکله آن صیانت از چارچوب قانون و قانونمداری است.

وی افزود: واضح و مبرهن است که هیچ دلیلی نمی‌تواند اقدام برخلاف قانون را توجیه کند و مشارکت حداکثری نیز باید در چارچوب قانون تجلی و بروز کند.

صدوری با بیان اینکه قانونگذار در قانون انتخابات رفتارها و اقداماتی را جرم انگاری کرده است بیان کرد: بدیهی است دستگاه قضا تمامی تحرکات انتخاباتی کاندیداها و طرفداران آنها را رصد و حسب مورد قاطعانه با تخلفات احتمالی برخورد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار