مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با تعاملی که با سازمان جهاد کشاورزی داشتیم، تاکنون یک‌هزار رشته قنات در استان خراسان جنوبی احیاء شده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 25 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی هنری، مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای زبیده شهرستان سربیشه در جمع جهادگران، اظهار داشت: رزمایش جهادگران از ۲۸ آبان همزمان با ۱۴ استان کشور آغاز و تا ۷ آذر ادامه دارد.

وی افزود: ۹ هزار جهادگر خراسان جنوبی در قالب ۹۳۵ گروه جهادی به صورت قرارگاه‌های جهادی منطقه‌ای؛ شهرستانی در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: حدود ۳۰۰ نفر از جهادگران شهرستان بیرجند در قالب ۵۰ تیم تخصصی در منطقه حضور پیدا کرده و فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف عمرانی، تیم‌های تخصصی اصناف و فنی، تیم‌های دامپزشکی، مشاوره، آموزشی و پزشکی است.

هنری با بیان اینکه این روزها شاهد خدمت رسانی گسترده همه گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف هستیم، عنوان کرد: این روزها شاهد افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، و پروژه‌های عمرانی هستیم که در همین راستا امروز افتتاح قنات روستای زبیده در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: قنات روستای زبیده با ۱۵۵ متر طول و ۲۹۰ میلیون تومان اعتبار با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و جهادگران بسیج سازندگی اجرا شده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده حجم قابل توجهی از پروژه‌ها در قالب برنامه سه ساله شامل  استخر ذخیره آب، احیای قنوات و لوله گذاری در حال انجام است که با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی به طور رسمی طرح آبخیز تا جالیز افتتاح می‌شود. 

هنری با بیام اینکه افتتاح رسمی طرح آبخیز تا جالیز ۲۲ آذرماه با حضور ریاست سازمان بسیج سازندگی کشور افتتاح می شود، اظهار کرد: امید است بتوانیم حجم قابل توجهی از پروژه‌ها را از اواخر امسال اجرایی کنیم.

وی گفت: با تعاملی که با سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی داشتیم تاکنون یک‌هزار رشته قنات احیاء شده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: همچنین امروز بارگاه زرشک با حمایت تسهیلاتی سازمان بسیج سازندگی با اعتباری بیش از ۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار