فرهاد زیویار استاندار لرستان گفت: اگر از منظر فرهنگی و تاریخی به جامعه بنگریم خود شهید ضامن بقا جامعه است.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ 24 November 2023

به گزارش تابناک لرستان به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت و شهید میرزا عباس میرزایی در کوهدشت، عنوان کرد: اگر از منظر فرهنگی و تاریخی به جامعه بنگریم خود شهید ضامن بقا جامعه است.

وی با در نظر گرفتن سه عنوان مقدس قرآن، مقاومت و شهادت در مراسم، اظهار کرد: شهدا با در پیش گرفتن قرآن جان خود را نثار کردند چرا که قرآن پیمان نامه‌ای است که برای ما از طرف خداوند نازل شده است.

استاندار تصریح کرد: وقتی می‌گوییم شهید قلب تاریخ است به این معنی است که بخش زنده تاریخ و هویت مجامع متعلق به شهدا می‌باشد.

زیویار با اشاره به هفت شأنی که برای شهید مطرح شده، گفت: نظر شهید به وجه الله مهم‌ترین این شئون است.

وی جان انسان را مهم‌ترین و ارزشمندترین داشته انسان در زندگی دنیوی برشمرد و ابراز کرد: آن چیزی که موجب ماندگاری شهید است نثار ارزشمندترین داشته یعنی جانش در راه خداوند، قرآن، وطن و هم وطنانش می‌باشد.

استاندار جنبه آخرتی شهادت را کنار زدن هر آنچه در دنیا برای شهید وجود دارد قلمداد کرد و گفت: انسان وقتی خدا را ببیند شهید می‌شود و به همین خاطر گفته می‌شود شهدا قبل از شهادت شهید شده اند.

زیویار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و شهید میرزایی، در مورد این شهید والا مقام عنوان کرد: شهید میرزایی در یک خانواده غیرتمند پرورش پیدا کرد که با شهادتش پرچم این خانواده را بالا نگه داشته است.

وی تصریح کرد: به پاس شهید میرزایی‌ها و شهدای مقاومت پرچم راه اسلام همواره بالاست.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار