مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در امور مجلس با بیان اینکه ۵۲ باب کتابخانه سیار در کشور وجود دارد، گفت: قرار است تا پایان امسال، تعداد کتابخانه‌های سیار کشور به ۲۰۰ باب افزایش یابد که افزایش چهار برابری خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 21 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، سیدحسن سیدابراهیم، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در امور مجلس بعدازظهر امروز در آیین گرامیداشت سی و یکمین دوره بزرگداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان سمنان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: پس از شبکه گسترده مساجد و مدارس کشور کتابخانه‌ها بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۷۵ باب کتابخانه با بیش از ۵۰ میلیون کتاب در کشور وجود دارد، ادامه داد: تعداد ۷۶ باب کتابخانه نیز در استان سمنان فعال است.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در امور مجلس افزود: بالغ بر ۶۰ نوع خدمت مختلف از جمله مراکز خلاقیت، کلاس‌های مهارتی، استفاده از کتاب‌های دیجیتال و ... در کتابخانه‌های عمومی کشور به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

سیدابراهیم با بیان اینکه ۵۲ باب کتابخانه سیار در کشور وجود دارد، گفت: با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستگاه‌های ذی‌ربط و با حمایت دستگاه‌ها بنا است تا پایان امسال تعداد کتابخانه‌های سیار کشور به ۲۰۰ باب افزایش یابد که در این صورت نسبت به وضع موجود افزایش چهار برابری را در مدت کوتاه خواهیم داشت و افراد مناطق محروم هم می‌توانند به کتابخانه‌ها دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر بتوانیم اقشار مختلف مردم را با کتابخوانی مأنوس کنیم، گامی مهم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته‌ایم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار