استاندار ایلام؛
استاندار ایلام اظهار داشت : ایلام پس از استان تهران، رتبه‌ی دوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور را کسب کرد .
کد خبر: ۱۱۳۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 16 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان  افزود : طی ۷ ماهه‌ی اول سال‌ جاری از مجموع ۶ هزار و ۲۸۴ متقاضی تسهیلات ازدواج استان، ۴ هزار و ۶۹۲ نفر تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی گفت :معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان باید همه‌ی تلاش خود را به‌کار گیرد که هیچ یک از زوج‌های جوان استان، معطل دریافت وام ازدواج نباشند.

بهرام نیا ادامه داد : در استان ایلام علاوه بر چهار شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، سد و نیروگاه سیمره و کارخانه‌ی سیمان ایلام؛ ۴ پروژه‌ی دیگر نظیر نیروگاه و ان‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران و تونل کبیرکوه پتانسیل و ظرفیت میزبانی از اردوهای راهیان پیشرفت را دارند و چنین پروژه‌هایی می‌توانند امید را در ل جوانان زنده کنند.

وی خاطرنشان کرد :در دولت مردمی ایران قوی نرخ مشارکت اقتصادی استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران یک رشد صعودی است که گویای رونق اقتصادی، اشتغال و مشارکت اقتصادی است به‌طوری‌که در سال ۱۴۰۰ نرخ مشارکت اقتصادی ۳۲ درصد، سال ۱۴۰۱ نرخ مشارکت اقتصادی ۳۲.۵، سال ۱۴۰۲ این نرخ به ۳۲.۸ و در تابستان امسال به ۳۳.۱ رسیده است که به صورت فصلی رشد داشته است و این رشد گویای اشتغال است.

استاندار ایلام مطرح کرد : باید در چنین نشست‌هایی علل و معلول کاهش میزان ازدواج جوانان بررسی و چاره‌اندیشی شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار