مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: ۲۶ آذرماه سال جاری تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و تدفین می شوند که استان قزوین افتخار میزبانی از ۸ شهید گمنام تازه تفحص شده را دارد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 11 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ محمد امیری مقدم پیش از ظهر امروز در جلسه استقبال، تشییع و تدفین ۸ شهید گمنام تازه تفحص شده در استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ۱۳ هزار شهید گمنام را تقدیم کرده است که سالانه تعدادی از این شهدا طی عملیات‌های تفحص شناسایی و در نقاط مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شوند.

وی از نامگذاری روز ملی شهدای گمنام در تقویم رسمی کشور همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد و افزود: ۲۶ آذرماه سال جاری تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شوند که استان قزوین افتخار میزبانی از ۸ شهید گمنام تازه تفحص شده را دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ضمن تاکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام، تصریح کرد: بنا بر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام استان‌ها وظیفه اجرای این مراسمات را دارند، اما می‌طلبد تمامی دستگاه‌های دولتی، نظامی و انتظامی همکاری شایسته‌ای را در برگزاری این مراسم داشته باشند.

سرهنگ امیری مقدم خاطرنشان کرد: ۸ نقطه از استان قزوین توسط کمیته کشوری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعیین و شهدا در ۲۶ آذر ماه در این مناطق تشییع و تدفین خواهند شد.

این مسوول با اشاره به محل تشییع و تدفین شهدا گمنام، بیان کرد: شهر‌های الوند، ارداق، سیردان، شهرک یحیی آباد، روستای آقا بابا، روستای بکندی، محوطه استانداری قزوین و مجتمع شمیم کوثر محل تدفین شهدای گمنام خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: هیچ یادمان شهید نیمه کاره‌ای در استان نداریم و برای شهدای تازه تفحص شده نیز اقدامات اولیه برای احداث یادمان در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار