یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: بنا به رغبت قابل‌توجه در ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس، مشارکت خوبی در انتخابات این دوره بهارستان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 30 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، علیرضا بازیار، کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: مشارکت در انتخابات، امری غیر از انتخاب اصلح است و به عبارتی دیگر، مشارکت در انتخابات بحثی جداگانه از انتخاب اصلح در انتخابات است که باید هر یک به‌صورت جداگانه تبیین شود و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به چرایی مشارکت در نظام سیاسی و اهمیت و جایگاه آن افزود: وقتی صحبت از مشروعیت نظام اسلامی می‌شود، مراد و منظور ما، مشروعیت در نظام سیاسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مشروعیت سیاسی در نظام‌های حکومت‌داری در جهان امروز مبتنی بر مقبولیت عامه است؛ یعنی اگر مردم در نظام سیاسی مشارکت داشته باشند، آن نظام در سطح کلان و سازمان‌های بین‌المللی کرسی و جایگاه دارد؛ چراکه مشروعیت دارد.

بازیار بیان کرد: اگر نظامی مشروعیت سیاسی نداشته باشد؛ یعنی پایگاه مردمی نداشته باشد، در معادلات سیاسی عالم نیز هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخابات راه راستی‌آزمایی مشروعیت سیاسی هر نظامی است، گفت: اگر نظامی پایگاه مردمی نداشته باشد، در معرض خطر قرار می‌گیرد و خوشبختانه مردم ما همواره نشان داده‌اند که با حضور در انتخابات و مشارکت سیاسی بالا، به‌ویژه در انتخابات مجلس شورای اسلامی به این امر مقید هستند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند باید در انتخابات شرکت کرد، این یک بایدِ عقلی است.

بازیار ادامه داد: امروز مشارکت جدی در انتخابات بیش از هر زمان دیگری مدنظر است و مردم باید در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: اگر مردم در انتخابات مشارکت باشکوهی کنند، پیامد مثبتی خواهد داشت و اگر کمتر مشارکت کنند، پیامدش منفی است و کشور را دچار خطر و آسیب می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بنا به رغبت قابل‌توجه در ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس، مشارکت خوبی در انتخابات این دوره بهارستان پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار