مسوول بسیج دانش‌آموزی لرستان با اشاره به برگزاری تجمع چند هزارنفری دانش‌آموزان در مرکز استان و شهرستان‌ها، گفت: فردا برنامه لاله‌های روشن یادواره ۹۰۵ شهید دانش گ‌آموز استان در سالن شهید چاغروند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 29 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، سرهنگ عبدالسبحان حقیقی مقدم ظهر امروز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد، عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته بسیج دانش آموزی در استان انجام می‌شود، پویش ملی با عنوان «حقوق بشر منهای آمریکا» یکی از این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در قالب این پویش یک سوال از مجموع ۱۰۰ سوال را پاسخ می‌دهند، گفت: مسابقه ملی «دست‌سازه‌های استکبارستیزی» یکی دیگر از این برنامه‌ها است که در روز راهپیمایی ۱۳ آبان دانش‌آموزان آن‌ها را با خود می‌آوردند و در نهایت به اثر‌های برتر که در سامانه ثبت شده هدایایی اهدا می‌شود.

مسوول بسیج دانش‌آموزی لرستان در ادامه از برگزاری تجمع چند هزارنفری دانش‌آموزان در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: فردا برنامه لاله‌های روشن یادواره ۹۰۵ شهید دانش آموز استان همزمان با یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور در سالن شهید چاغروند برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های استکبارستیزی در سطح مدارس مانند اجرای سرود، اهتزاز پرچم، فضاسازی مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که حقیقی مقدم به آن اشاره کرد.

وی گفت: امسال برای اولین‌بار جلسه هماهنگی با مسوولان کشوری برای اجرای برنامه‌های مختلف از ابتدای مهرماه تا ۱۳ آبان در دستور کار قرار گرفت.

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان خاطر نشان کرد: پاسخ‌گویی به شبهات و چالش‌های ذهنی دانش‌آموزان در قالب نهضت جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب، در قالب «زنگ گفتگو» در مدارس اجرا می‌شود.

حقیقی مقدم همچنین به برگزاری اردو‌های راهیان نور و راهیان پیشرفت برای هفت هزار دانش‌آموز و دو هزار و ۹۰۰ فرهنگی تا پایان زمستان امسال اشاره کرد و گفت: اعزام راهیان نور از ۱۰ آبان به مناطق جنوب آغاز خواهد شد.

وی به با اشاره به برگزاری پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» در مدارس ابتدایی با هدف اعلام انزجار کشتار دانش‌آموزان فلسطینی، گفت: کوه‌پیمایی، مسابقات ورزشی، دیدار با ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان است.

مسوول بسیج دانش آموزی لرستان همچنین به ایجاد واحد بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی و غیر انتفاعی اشاره کرد و افزود: در مرکز استان دو مدرسه و در سایر شهرستان‌ها یک مدرسه هم‌زمان با سراسر کشور در هفته بسیج دانش‌آموزی افتتاح خواهند شد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار