رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات 31 میلیون دلاری محصولات تولیدی این استان در شش ماه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 17 October 2015
به گزارش ایرنا ، سید حامد عاملی روز شنبه در جلسه بررسی مسائل صادرات استان اردبیل وزن این میزان از کالاهای صادراتی را 35 هزار تن عنوان کرد که شامل سیب زمینی ، مصنوعات پلاستیکی ، پروپیلن ، تخم مرغ ، پیاز ، نوشابه و آب بود.
وی گفت: نیمه اول پارسال 30 میلیون دلار کالا به وزن 45 هزار تن از این استان صادر شد که رشد دو درصدی در ارزش و کاهش 24 درصدی وزن آنها نشان از صادرات کالاهای با ارزش بالاست.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: به ارزش 2.2 میلیون دلار نیز از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات چمدانی داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته به 4.8 میلیون دلار می رسید.
او بخش زیادی از کاهش 54 درصدی ارزش صادرات چمدانی در شش ماه اول سال جاری را افت بهای واحد پولی کشور جمهوری آذربایجان ذکر کرد.
عاملی بیان کرد: 18 میلیون دلار از ابتدای سال جاری واردات داشتیم در حالی که در مدت مشابه 27 میلیون دلار بود که 34 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: میزان واردات از نظر وزنی در سال جاری 13 هزار تن و در شش ماه اول سال گذشته 15 هزار تن بود که حدود 16 درصد کاهش یافته است.
او مهم ترین کالاهای وارداتی را برنج ، مواد اولیه تولید پلاستیک ، کامیون کشنده ، شکر و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد.
عاملی همچنین گفت: مقصد صادرات استان اردبیل کشورهای جمهوری آذربایجان و عراق و مبداء واردات ترکیه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار