مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از بازنگری در طرح‌های هادی 60 روستا خبر داد و گفت: تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری 254 روستا است.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 28 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، با توجه به پایان افق ۱۰ ساله طرح هادی برای ۴۱۹ روستا طرح بازنگری تهیه شده است، اظهار کرد: با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله، تعداد روستا‌های نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۵۴ روستا است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بازنگری طرح‌های روستایی نیازمند ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار است، افزود: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی همه روستا‌های استان را دارد.
وی با اشاره به اینکه، بازنگری طرح هادی با هدف بررسی نیاز روستا به سمت توسعه انجام می‌شود و این روند در افق ۱۰ ساله طرح هادی باید انجام شود، افزود: در حال حاضر بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای استان با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.
خواجه‌ای ادامه داد: در یک سال گذشته، طرح هادی ۷۴ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال بازنگری شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه، در بازنگری طرح هادی، شبکه معابر، کاربری‌ها، ساخت و سازها، سمت توسعه روستا‌ها با افق ۱۰ ساله، تامین زمین و الحاق به محدوده روستا بررسی می‌شود، خاطر نشان کرد: تجدید نظر و بازنگری در طرح‌های هادی روستایی استان نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.
وی با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب‌پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت‌جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی اجرا می‌شود، افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار