رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: سیاست کلان دستگاه قضایی در راستای حذف پرونده های قضایی به صورت فیزیکی و ارائه خدمات بهتر به صورت الکترونیکی به مردم است.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 18 October 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران علی محمدی روز چهارشنبه در نشست شورای معاونین دادگستری ایلام و با حضور مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان، با بیان اینکه دنیای امروز دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: خدمت رسانی مطلوب به مردم بویژه در دستگاه قضایی بدون بهره گیری از فناوری های نوین امکان پذیر نیست.

وی افزود: به منظور ارتقای خدمت رسانی و تکریم مراجعین ضرورت دارد که دستگاه قضا نیز خود را به آخرین فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا مجهز کند.

رییس کل دادگستری استان ایلام یادآور شد: امروز بخش مهمی از خدمات قوه قضاییه در کل کشور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می شود و این مهم اهمیت کار این دفاتر را به خوبی مشخص می کند.

وی با اشاره به سیاست های کلان دستگاه قضایی در راستای حذف پرونده های فیزیکی و فواید اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: قسمت های مهمی از اجرای این برنامه بر عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

رییس کل دادگستری استان ایلام همچنین بر آموزش پرسنل شاغل در دفاتر، ثبت و ارجاع دقیق دادخواست ها، حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و توجه کامل به حفاظت از اطلاعات مراجعین در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاکید کرد.

علی‌محمدی در پایان از تلاش و کوشش کلیه مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی استان در راستای احقاق حق و گسترش عدالت در جامعه قدردانی کرد و افزود: در استان ایلام ۱۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی فعال داریم که با توجه به نیاز استان و مجوزهای اخذ شده به زودی دفاتر جدید نیز شروع به کار خواهند کرد.

وی افزایش سرعت، کاهش هزینه ها، سهولت در فرآیند انجام امور و تکریم مراجعان را از عمده ترین مزایای دفاتر خدمات الکترونیک برشمرد./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار