کد خبر: ۱۱۲۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 01 October 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

صبح روز جمعه متولد شد ماه ربیع الاول بود هفدهم این ماه قمری جهان مفتخر به حضور فرزندی شد که نجاتبخش راهنما و چراغی برای رسیدن به رستگاری و معبود است، نامش را محمد گذاشتند لقب امین داشت کسی نمی‌دانست کودک تازه متولد شده است چه آینده درخشانی در پیش دارد و جهان را چه نورانی می کند.

رفته رفته بزرگ شد و فرق او با دیگر هم سن و سالانش نمایان‌تر شد او برگزیده شده بود، پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در شهر مکه به دنیا آمد هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت این خاتم پیامبران حضرت احمد است او که آمدنش را بشارت داده بودند.

خاتم النبیین دین مبین اسلام را در سراسر جهان گسترش داد دینی کامل جامع و پایانبخش بر همه چیز که پس از آن هیچ دین و آیه‌ای از جانب خداوند نازل نشد. پیامبر سراسر رحمت بود و نور هدایت او جامعه تاریک و ظلمانی را روشن کرد عصر جاهلیت را از بین برد و کتابی مقدس گرانقدر به نام قرآن کریم برای جهانیان به یادگار گذاشت گنجینه‌ای ارزشمند که هیچ مثل و مانندی ندارد.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمایشات خداوند را در آیه‌های قرآن کتابت نمود او که درس خوانده بود و نه سوادی داشت بهترین کتاب جهان را نگارش ده و تاکنون همه عصرها و دوران پس از او با همه دانشمندان و مفسرانش نتوانستند یک آیه مانند قرآن بیاورند.

ربیع که در لغت به معنای بهتر است ، این ماه سراسر نورانی و شادی است، و از برکات و فضایل این عید بسیار زیاد است و اعمالی چون نماز، روزه و زیارت حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم، زیارت امیر المومنین، دادن صدقه ، عید گرفتن در روز ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی سفارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار