سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: درصورتی که الکتروموتورهای صنایع یزد نوسازی و بازسازی شود مصرف برق کشور 5 تا 10 درصد کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 30 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فرشاد مقیمی امشب در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در ارتباط با مجموعه فعالیت‌ها و سیاست‌هایی که در مجموعه وزارت صنعت و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: آن چیزی که از فعالیت‌‌های سازمان ما شناخته می‌شود حوزه ایجاد زیرساخت‌های صنعتی است.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: گرچه این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما این سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است و مسئولیت اصلی و گسترده ما در حوزه صنایع کوچک است.

وی گفت: در 15 سال اخیر که سیاست‌های کلی اصل 44 ابلاغ شد، بحث توجه به حوزه صنایع کوچک و بخش خصوصی در عرصه صنعت کشور مورد توجه قرار گرفت، موضوع اولی که مورد توجه بوده همین صنایع کوچک است که بخش خصوصی در آن فعال است.

مقیمی با بیان اینکه این زیرساخت‌های صنعتی باید در حوزه تولیدی کشور تاثیر داشته باشد گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی ما بحث شعار سال است و در این رابطه هم بحث رشد تولید یکی از مهمترین مسائل پیش روی ماست.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که دولت از ابتدای فعالیت خود شروع کرد بحث فعال کردن مجدد واحدهای غیرفعال است و سازمان ما این اقدام را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

وی گفت: در استان یزد هم تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی فعال شده ولی از این مهمتر آن است که چه کاری انجام دهیم تا هیچ واحدی غیرفعال نشود که بخواهیم برای فعال شدن مجدد آن تلاش کنیم.

مقیمی بیان کرد: البته ممکن است بخشی از صنایع با توقف‌هایی مواجه شوند و برای آنها سیاست‌ها و چارچوب‌هایی وجود دارد که باید دنبال کنیم اما این موضوع نباید فراگیر باشد و عموم واحدها بدون مشکل روند کاری خود را ادامه دهند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در برنامه ششم تکلیف داریم که بخش قابل توجهی از تمرکز خودمان را روی نوسازی و بازسازی صنعت‌مان متمرکز کنیم و برای آن اهداف متعددی در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به کاهش آلایندگی‌های احتمالی و موجود در این حوزه و همچنین بالابردن رقابت‌پذیری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سال 1401 حدود 37 درصد برق کل کشور در حوزه صنعت مصرف شده گفت: نکته قابل توجه این است که حدود 67 درصد از این میزان برق مصرفی در الکتروموتورهای بخش صنعت مصرف شده است.

مقیمی ادامه داد: اگر مروری بر برخی از این واحدها داشته باشیم متوجه می‌شویم که عمده این الکتروموتورها یا برچسب انرژی ندارند یا چندین بار تعمیر غیراستاندارد و خارج از استاندارد اصلی شده‌اند که افزایش مصرف برق را به همراه داشته‌اند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: اگر نوسازی و بازسازی در این حوزه انجام شود، 5 تا 10 درصد کاهش مصرف انرژی در بخش صنعت وجود دارد و در سال این میزان کاهش معادل یک نیروگاه هزار مگاواتی در سال است.

وی تامین مالی را یکی دیگر از سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور دانست و گفت: اگر تمرکز ما در تامین مالی به سیستم بانکی باشد قطعا با مشکل مواجه می‌شویم و در این حوزه حتما باید تمرکز ما بر تامین مالی از طریق روش‌های نوین باشد و اقدامات قابل توجهی هم در این حوزه انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار