استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به اینکه راهی جز توسعه اقتصاد دانش بنیان نداریم گفت: در اطراف دانشگاه‌ها به جای اینکه پاساژ و کافی شاپ مثل قارچ رشد کند باید شرکت ‌های دانش بنیان ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 30 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی امشب در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد جزو مجموعه‌های پویا، فعال، خدمات‌رسان و جوان استان است، اظهار داشت: بخش خصوصی یکی از پرظرفیت‌ترین بخش‌ خصوصی‌های کشور است و مجموعه شهرک صنعتی یزد پویاتر از قبل راه خود را ادامه می‌دهد.

وی گفت: توازن در توسعه صنعتی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید نسبت به آن توجه داشته باشیم و در بحث توجه به مناطق کمتر برخوردار بیش از پیش تلاش کنیم.

استاندار یزد گفت: در راستای مسئله عدالت و توسعه متوازن حتما این مسئله بایستی به طور خاص مورد تاکید و توجه باشد و در تمامی استان‌ها به آن توجه لازم صورت پذیرد.

فاطمی با بیان اینکه راهی جز این نداریم که به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم خاطرنشان کرد: این حوزه به صورت ویژه مورد توجه است و باید نسبت به اجرایی شدن آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز عمدتا نیروهای کارخانجات ما کارگر با مدارک تحصیلی پایین هستند گفت: در بسیاری از صنایع ما کمتر از 10 درصد نیروها فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.

استاندار یزد ادامه داد: در مقابل 24 هزار نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و اگر بخواهیم با روال فعلی حرکت کنیم به هیچ عنوان نمی‌توانیم برای این افراد اشتغال ایجاد کنیم.

فاطمی گفت: در اطراف دانشگاه‌های ما به جای اینکه پاساژها و کافی‌شاپ‌ها مثل قارچ رشد کنند باید شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتباط با شرکت‌های متولی صنایع کوچک و متوسط ایجاد شوند.

وی بیان کرد: مسئله اتاق شیشه‌ای و شفافیت در واگذاری قراردادهایی که انجام می‌شود هم یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید اجرایی شود و از آنجا که شعار دولت هم مبارزه با رانت و فساد است باید این بحث اتاق شیشه‌ای و شفافیت قراردادها در شهرک صنعتی به صورت ویژه اجرایی شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: افرادی هم که زمین‌هایی را تحویل گرفته‌اند، ولی نسبت به ساخت و راه‌اندازی واحد اقدامی نکرده‌اند باید حتما و بدون هیچ گونه اغماضی خلع ید شوند و امکانات و زیرساخت‌ها در اختیار دیگر متقاضیان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار