امام جمعه ایلام :
امام جمعه ایلام گفت:فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر مهمترین برنامه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و دینی برای سالم سازی جامعه و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 16 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: سرداران شهیدی همچون حسین همدانی که به حق لقب ابوذر زمان و مالک اشتر علی برازنده آنهاست، مرد میدان های سخت بوده و بنده با توجه به سابقه چندین سال همکاری با ایشان در دوران دفاع مقدس چیزی جز اخلاص ، ولایت مداری ، انجام وظیفه و عمل به تلکیف در ایشان ندیدم و در سال های اخیر نیز با وجود سن بالا هر جا احساس می کرد، می تواند مثمر ثمر باشد، با قدرت فرماندهی خود فتنه های بزرگی را از سر انقلاب دور کرد.
وی افزود: شهید همدانی در فتنه 88 نیز با فرماندهی خود در لشگر 27 محمد رسول الله (ص) اتاق فکری را برای مقابله با توطئه ضد انقلاب و استکبار جهانی تشکیل داده و توانست با درایت خود این غائله را خاتمه دهد.
خطیب جمعه ایلام یادآور شد: رشادت های امثال شهید همدانی باعث شکسته شدن هیمنه استکبار جهانی شده ولی امروز عده ای با عملکرد خود این عزت و سرافرازی ملت ایران را زیر سوال می برند.
لطفی ادامه داد: اگر عملکرد مدعیان خط امام را با عملکرد شهید همدانی مقایسه کنیم خواهیم فهمید چه کسانی در خط امام و رهبری هستند و چه کسانی بعد از ارتحال امام بزرگترین خیانت را در حق امام و امت مرتکب شدند، ایشان دلی پر از درد نسبت به سران فتنه و حامیان فتنه ۸۸ داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این فریضه الهی مهمترین برنامه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و دینی برای سالم سازی جامعه و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: تحقق این فریضه الهی مبتنی بر اراده همه مردم به ویژه کارگزاران نظام اسلامی است و همه باید نسبت به اجرای آن احساس مسئولیت کنند.
وی همچنین به ۲۴ مهر روز پیوند اولیاء و مربیان پرداخت و تاکید کرد: اگر در جوامع بشری نظام آموزشی و اداری در مراکز علمی، دبیرستان ها و دانشگاه ها بر اساس آموزه ها و تعالیم مکتب اسلام و اهل بیت برنامه ریزی می شد، بطور قطع بشریت دچار چالش ها و ناهنجاری های بزرگ و خطرساز نمی شد.
در پایان آیین عبادی سیاسی نماز جمعه نمازگزاران شهر ایلام در راهپیمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر شرکت کرده و خواستار احیای این فریضه الهی در جامعه شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار