تابناک هرمزگان- رییس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن استان هرمزگان از کسب رتبه دوم ICC اتاق هرمزگان درسطح کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 25 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هرمزگان در نشست خبری با حضور خبرنگاران ،اظهار داشت: مهم ترین وظیفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ایجاد هماهنگی و همکاری بین  فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع و معادن و از سوی دیگر تعامل و همکاری با حاکمیت برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و تسهیل گری در امور مربوط به فعالیت اقتصادی و نیز توانمندسازی فعالان اقتصادی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و ارائه مشاوره های مختلف کاری می باشد.

وی  با اشاره به اینکه هیات نمایندگان دور نهم با شعار اتاق شیشه ای و شفاف فعالیت خود را آغاز نمود و در این چهار سالی که گذشت تمام سعی ما بر این بود که بتوانیم مسیر را برای فعالیت بخش خصوصی هموار سازیم، افزود:  در این راستا قانون وظایفی به عهده اتاق گذاشته و اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی عهده دار این وظایف است

صفا با اشاره به تعامل با حاکمیت برای پیشبرد و توسعه اقتصادی کشور و استان از طریق مطالبه برای رفع موانع، گفت: جلساتی را  با مسولان اثر گذار ملی  برگزار نمودیم از جمله:نشست فعالین اقتصادی با  دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، نشست فعالان اقتصادی با مسوولان قضایی کشور، نشست فعالان اقتصادی با دانش جعفری نماینده رییس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشست فعالین اقتصادی با آقای محمدی مشاور اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هرمزگان از دیدار با نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات و موانع تولید به صورت ماهیانه و متناوبخبر داد.

وی افزود: برگزاری جلسات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار هرمزگان  منجر به  جلوگیری از خروج کالاها بدون اخذ گواهی مبدا از اتاق بازرگانی هرمزگان، حل مشکل تامین برق مزارع پرورش میگو، حل مشکل بیمه محصولات کشاورزی بویژه در حوزه پرورش میگو  در خصوص پرداخت 50 درصد غرامت معدوم سازی به پرورش دهندگان میگو شد.

صفا ادامه داد: در بخش عملکردی نیز در این مدت دستاورد بسیار قابل توجهی در بخش های مختلف اجرایی اتاق داشته ایم که به مهم ترین آنها شامل موارد زیر است: افتتاح ساختمان نوبنیاد اتاق بازرگانی هرمزگان که با 40 درصد پیشرفت تحویل هیات نمایندگان دور نهم گردید و ما توانستیم در کمترین زمان ممکن ساختمان را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هرمزگان گفت: اتاق بازرگانی در باب مسوولیت های اجتماعی نیز بسیار کارنامه درخشانی دارد و جامعه اقتصادی استان هرمزگان در هر برهه ای که مردم نیاز به کمک داشتند تمام قد در کنار آنها ایستاده است که  تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز بیماران کرونایی جمعا به میزان 34 میلیارد تومان (خرید دستگاه ونتیلاتور و ماسک و... )، کمک به سیل زدگان شرق استان ( جاسک  + لیردف + میناب  در 2 مرحله )، کمک به زلزله زدگان شهرستان فین بالغ بر  000/000/000/20 ریال،  کمک به زلزله زدگان لنگه ( 10 کانکس + مواد غذایی و نیز جبران خسارت فعالین اقتصادی آبزی پرور در سایت  سایه خوش به  مبالغ 000/000/000/50 ریال)، احداث ، تکمیل و توسعه 15 مدرسه در استان، کمک به تکمیل داروخانه شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی به میزان 000/000/000/20 ریال، کمک به بهزیستی استان هرمزگان جهت تامین مایحتاج غذایی به میزان 000/000/000/50 ریال و کمک به خرید 1000 تبلت برای دانش آموزان نیازمند در دوران کرونا و .... تنها بخشی از عملکرد اتاق در باب مسوولیت های اجتماعی است.

 

صفا گفت: در بخش آموزش، از ابتدای سال 98 تا پایان 1401،   157 دوره آموزشی مورد نیاز فعالان اقتصادی توسط واحد آموزش اتاق برگزار شده که جمعا 48 هزار و 683 نفر ساعت بوده است و بزرگترین دستاورد ما در عرصه بین الملل  پیوستن اتاق بازرگانی هرمزگان  به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا اتاق بازرگانی بین المللی (icc) به عنوان دومین اتاق کشور بعد از اتاق تهران بود.

وی افزود:  در بخش بین الملل، در بخش بین الملل نیز دستاوردهای بسیار خوبی رقم زده شد که می توان به اعزام هیات تجاری توسط اتاق به کشورهای عمان و دبی اشاره نمود.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هرمزگان  تاکید کرد: در بخش پذیرش نیز از کشورهای پاکستان، گرجستان، قزاقستان، هند، قطر، بلاروس، تاجیکستان، سنگال، عمان، ورسیه، مالزی ، افغانستان  و کشورهای عضو اکو پذیرش و رایزنی ها برای افزایش تبادلات بین المللی صورت گرفته است.

وی افزود: در بخش خدمات بازرگانی، راه اندازی و افتتاح دفتر کارنه تیر همزمان با افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی هرمزگان صورت گرفت و همچنین انتقال کارت بازرگانی شرکت های بزرگ و تولیدی از جمله کارت بازرگانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس به اتاق هرمزگان انجام شد.

صفا ادامه داد: دفتر در گمرک شهید باهنر ایجاد شد و ارائه صدور گواهی مبدا معتبر که از ابتدای سال 98 تا پایان 1401 ،  127 هزار 246 گواهی مبدا به 80 کشور که شامل امارات ، عمان، هند، چین، تایلند، مالزی، قطر، روسیه، ویتنام، بحرین، سریلانکا، کویت، اندونزی و ..... بوده صورت گرفت که عمده اقلام صادر شده به این کشورها شامل انواع سنگ، سیمان، نمک های خوراکی، خشکبار، خرما، ماهی و میگو، میوه و سبزیجات بوده است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن هرمزگان  در ادامه از  صدور 50 کارنه شش و شانزده برگی توسط واحد کارنه تیر از ابتدای راه اندزای تاکنون خبر داد و به برگزاری سه جلسه آموزشی در راستای آشنایی و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط  اشاره کرد.

 وی با اشاره به عملکرد واحد کمیسیون ها ی تخصصی و تشکل های اقتصادی اتاق بازرگانی هرمزگان، تاکید:  افزایش تعداد 50 درصدی تشکل ها در دوره نهم و دهم که در حال حاضر 12 تشکل به عنوان زیر مجموعه اتاق هرمزگان فعالیت می نمایند و  افزایش 500 درصدی تعداد کمیسیون ها در دوره نهم و دهم در حال حاضر 15 کمیسیون تخصصی در این اتاق فعالیت می نمایند.

صفا در پایان با بیان تاسیس نمایندگی صدور گواهی در مبدا در شهرستان اظهار داشت : دفتر نمایندگی های مختلفی را قشم ،بندرلنگه، کیش، جاسک و میناب خریداری و راه اندازی نمودیم تا بتوانیم صدورگواهی در مبدا را راه اندازی کنیم و اقلام نامنویسی از قبیل صیفی جات عموما هست.افزایش پانزده درصدی کمیسیون های دفتر انجمن خرما، کانون زنان بازرگان، اتحادیه آبزیان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام//

 

 

 

برچسب ها: اتاق بازرگانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار