مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 220 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 15 October 2015

سیدمحمدتقی طباطبایی در اولین همایش دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی هیچ واحدی حق ندارد به علت مسائل مربوط به شهریه از تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر جلوگیری به عمل آورد و روسای واحدها ملزم به رعایت آن هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ، بوستان ایثارگران و فرزندان شهداست و بیشترین جمعیت از این عزیزان در آن مشغول تحصیل و علم آموزی است.

طباطبایی گفت: 120 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر مشمول قانون جامع این ستاد بوده و از تسهیلات آن بهره مند هستند و 100 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه وجود دارد که مشمول این قانون نمی باشد و درصدد اصلاح قانون برای بهره مندی این عزیزان از تسهیلات در دانشگاه ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: از این تعداد12 درصد را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می دهند که پتانسیل بسیار بالایی برای ترویج فرهنگ شهادت، ایثار در دانشگاه ها و جامعه است.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز گفت: در سال تحصیلی جاری در دانشگاه های استان هفت هزار و پانصد نفر از یادگاران هشت سال دفاع مقدس تحصیل می کنند که 61 درصد این دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی استان ثبت نام کرده اند.

قاسم صمدیان افزود: اگر در حال حاضر جهان در برابر کشور ایران سر تعظیم فرود می آورد و زانوی ادب می زند و در پای میز مذاکره حاضر می شوند به برکت خون شهداست.

وی از دانشجویان خواست تا حضور در دانشگاه را مغتنم شمرده و برای تعالی علمی و معرفتی خود تلاش مضاعف کرده و خود را برای اداره آینده کشور آماده نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار