دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: پس از تعیین مقدار و تأمین منابع، ثبت نام از متقاضیان از طریق سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی آغاز شد و حدود ۶۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 28 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،علی حسینیه فراهانی اظهار داشت: پس از تعیین مقدار و تأمین منابع، ثبت نام از متقاضیان از طریق سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی آغاز  شد و حدود ۶۵۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

ایشان گفت: کارشناسان قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سراسر استان بی وقفه و با روحیه جهادی بازدیدهایی را به منظور اهلیت سنجی از محل اجرای طرح‌های اشتغال متقاضیان انجام دادند که پس از بررسی صلاحیت، ۱۷۶۴ پرونده به بانک‌های عامل ارجاع شدند.

وی در خصوص میزان اشتغال ایجادی ابراز کرد: با عنایت خداوند با رشد ۲۷۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، مجموعه بسیج سازندگی استان مرکزی با جذب ۱۰۷ میلیارد تومان از محل این منابع، موفق به کارسازی لازم در خصوص جذب تسهیلات در ۱۳۵۸ پرونده شد که این اقدامات منجر به ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر از هم استانی‌ها شد.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سال ۱۴۰۱، مأموریت جهاد روشنایی بود که به بسیج سازندگی استان ابلاغ شد.

فراهانی با اشاره به جلسات برگزار شده و ثبت نام از متقاضیان در سامانه، گفت: در مرحله‌ی اول، هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که کارشناسان بسیج سازندگی به همراه کارشناسان شرکت توزیع برق در سراسر استان نسبت به بازدید فنی اقدام و از این تعداد ۱۶۵ نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند.

وی ادامه داد: ثبت نام مهرسان برای این افراد توسط بسیج سازندگی صورت گرفت و پرونده افراد به شرکت توزیع برق ارجاع داده شد تا قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله را با متقاضیان منعقد کنند.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی افزود: همزمان با ثبت نام و اهلیت سنجی افراد با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان دوره آموزش نصب، نگهداری و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلو وات برای ۱۰۰ نفر از جهادگران علاقمند برگزار و گواهینامه معتبر از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای برای شرکت کنندگان در این دوره صادر شد و پس از بررسی‌های لازم، تفاهم‌ها و جلساتی با شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات نیروگاهی برگزار شد تا پس از انعقاد قرارداد، نسبت به خرید محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی اقدام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار