فرماندار همدان آبگرفتگی معابر را یکی از مشکلات اصلی شهر همدان دانست و گفت: ظرفیت دهیاری‌ها برای پاکسازی راه‌ها در ایام زمستان به‌کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 17 October 2015
فرماندار همدان آبگرفتگی معابر را یکی از مشکلات اصلی شهر همدان دانست و گفت: ظرفیت دهیاری‌ها برای پاکسازی راه‌ها در ایام زمستان به‌کار گرفته شود.

به گزارش تسنیم ، علی تعالی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان اظهار داشت: آبگرفتگی یکی از مشکلات اساسی شهر همدان در زمان بارندگی‌ها است که مردم را دچار زحمت می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان باید در این زمینه اقدامات اجرایی لازم را انجام دهد، افزود: آبگرفتگی معابر سبب بروز مشکل برای مردم شده که نارضایتی‌های آنها بارها اعلام شده است.

تعالی با اعلام اینکه باید از ظرفیت دهیاران برای پاکسازی معابر استفاده شود، گفت: سال گذشته از ظرفیت دهیاران برای برف‌روبی استفاده شد که نتیجه خوبی داشت و امسال نیز باید این روند صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید آمادگی لازم را برای فصل سرما داشته باشیم، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید تجهیزات و امکانات لازم را برای پاکسازی معابر و برف‌روبی در ایام زمستان آماده کنند تا مشکلی نداشته باشیم.

فرماندار همدان با اعلام اینکه در همدان دو هزار کیلومتر راه درجه یک و دو است، عنوان کرد: این میزان حجم گسترده‌ای است که باید برف‌روبی شده و معابر تسهیل تردد مردم پاکسازی شوند که انجام این اقدامات نیازمند به هماهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، هلال احمر و پلیس راهور باید به صورت هماهنگ عمل کنند، بیان کرد: باید هماهنگی بین‌بخشی میان این دستگاه‌ها ایجاد شود تا بتوان به عملکرد مطلوب در حوزه مدیریت بحران دست پیدا کرد.

عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با تصریح بر اینکه شهرداری همدان آمادگی لازم را برای فصل زمستان دارد، گفت: ماسه و نمک موردنیاز برای این ایام توسط شهرداری همدان خریداری شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

کامران گردان با اعلام اینکه ماشین‌آلات جدید برای برف‌روبی نیز خریداری شده است، عنوان کرد: آمادگی کامل برای فصل زمستان از سوی شهرداری همدان ایجاد شده و اقدامات لازم نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: شهرداری همدان دوره‌های آموزشی لازم برای اکیپ‌های برف‌روبی و راننده‌ها برگزار کرده که در روند اجرای کار توسط این افراد بسیار مناسب بوده و راندمان کار را نیز افزایش می‌دهد.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد زیادی پارو به صورت رایگان به مردم داده شد، گفت: این امر برای افزایش مشارکت مردمی در راستای پاکسازی معابر و کوچه‌ها بود چراکه در این زمینه با مشکلاتی در شهر همدان مواجه هستیم.

گردان با بیان اینکه سال گذشته افرادی که نسبت به پاکسازی معابر و محلات خود می‌کردند از پرداخت عوارض معاف شدند، گفت: امسال نیز پاروهایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا بتوان مشارکت مردمی را برای پاکسازی معابر افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار داشت: شهرداری همدان دارای ماشین‌آلات جدیدی برای برف‌روبی و پاکسازی معابر است که در زمان مناسب از آنها استفاده می‌شود تا تردد را در شهر همدان تسهیل کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار