به گزارش تابناک آذربایجان غربی،همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم الحرام و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شهرداری ارومیه با سیاه پوش کردن و آماده سازی شهر به استقبال این ماه می رود.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 15 October 2015

هر سال با نزدیک شدن به ماه محرم شهر رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. مردم برای عزاداری سید و سالار شهیدان آماده می شوند، چند روزی است که حسینیه ها، مساجد، تکایا و فضا های شهری ارومیه خود را برای ماه محرم آماده کرده اند.

ماه محرم، ماه عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش که همه ارادتمندان خود را برای رسیدن این ماه آماده کرده اند و همه جای شهر رنگ و بوی محرم به خود گرفته است و باز هم بار دیگر ماهی فرا می رسد که عاشقان سید الشهدا(ع) خالصانه عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع)نشان می دهند.


مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه با بیان اینکه ماه محرم ماه حماسه، شجاعت و رشادت و نماد ظلم ستیزی است، اظهار کرد: هر سال با آغاز ماه محرم عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) به پیشواز و استقبال از ماه ایثار و عشق، محرم می روند، ماهی که در دل خویش غمی شگرف را نهان دارد.

نصب 250 فقره بنر و لمپوست با مضامین ماه محرم در شهر

«ناصر رکاب» با اشاره به برنامه ها و آماده سازی فضاهای شهری برای استقبال از ماه محرم توسط شهرداری ارومیه ، بیان کرد: شهرداری ارومیه با نصب 250 فقره بنر و لمپوست با مضامین ماه محرم در نقاط مختلف شهر و سیاه پوش کردن فضا های شهری به استقبال ماه محرم ، ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می رود.

وی محل برگزاری مراسم عزاداری حسینی درحسینیه موقت «محسن به علی(ع)» در طبقه تحتانی شورای اسلامی شهر ارومیه هر روز از ساعت 7 تا8:30 طی دهه محرم اعلام کرد و افزود: مشارکت در برگزاری گردهمایی بزرگ حسین چیان در خیابان امام خمینی(ره)، برگزاری مراسم شیر خواران حضرت علی اصغر(ع) با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام، بر پایی جایگاه های ویژه با مشارکت هیات های عزاداری سطح شهر در بیش از 30 نقطه برای ارائه خدمات برای عزادارن، نصب سیستم صوتی متمرکز در خیابان امام جهت عزاداری مراسمات تاسوعا وعاشورای حسینی، کمک به هیات های عزاداری از قبیل تحویل بنر و پرچم ، آماده سازی محوطه برگزاری نماز ظهر عاشورا با مشارکت هیات های عزاداری ، اجرای مراسم طشت گذاری در چند مسجد، برگزاری مراسم شبیه خوانی و بر پایی مراسم زیارات عاشورا پنجشنبه های هر هفته تا اربعین حسینی از برنامه شهرداری ارومیه در ایام ماه محرم است.

رکاب با بیان اینکه در 5 نقطه بلند شهر ارومیه پرچم ابا عبدله الحسین(ع) به هتزا در آمد، گفت: در آستانه ماه محرم، ‌پرچم عزای حسینی طی مراسمی با حضور اعضای شورای سلامی، شهردار، كاركنان شهرداری اروميه وعاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) در محوطه شهرداری اروميه به اهتزاز درآمد.

وی با اشاره به اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر بیان کرد: شهرداری ارومیه در راستای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم ، بنر های با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در قالب احادیث و جملات قصار در شهر نصب و همچنین در این ماه اکیب های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر فعالیت خواهند کرد.

اجرای برنامه های عزاداری در سازمان های تابعه شهرداری

رکاب گفت: هر کدام از سازمانهای تابعه شهرداری ارومیه برنامه هایی را برای برگزاری هر چه باشکوه ماه محرم در دستور کار قرار داده اند.

وی ادامه داد: نظافت و رفت وروب عمومی شهر در ایام محرم توسط سازمان پسماند، آماده باش کلیه واحد های سازمان آتش نشانی در راستای حفظ و امنیت عزاداران در مواقع آتش سوزی ، ذبح رایگان دام های قربانی شهروندان در دهه محرم، راه اندازی سیستم آندرویدی حسینیه مجازی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، فعالیت مستمرغرفه های میوه و تره بار در جهت رعایت حال شهروندان در ایام سوگواری ، مرمت و لکه گیری معابر منتهی به مراسم توسط سازمان عمران وصادر نکردن مجوز حفاری توسط مناطق 5 گانه شهرداری از برنامه های اجرایی در ماه محرم است.

مدیر روابط عمومی و امور بین اللمل شهرداری ارومیه نصب بنر، سیاه پوش کردن فضا های شهری ، تعویض پرچم های میله های 6 متری ، پشت نویسی خورو ها با مضامین عاشورا ، از برنامه های سازمان زیبا سازی شهرداری ارومیه عنوان کرد .

وی با بیان اینکه سازمان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه در جهت برگزاری منسجم و انسجام دهی به هیات ها نسبت به خط کشی محل های عزاداری اقدام کرده است، تصریح کرد: در پیشانی تمامی اتوبوس های داخل شهری بنر های ماه محرم نصب شده و همچنین ناوگان اتوبوس رانی در روز های تاسوا و عاشورای حسینی به صورت رایگان در سطح شهر تردد خواهند کرد .

راه اندازی سیستم هیات مجازی در سایت شهرداری ارومیه

رکاب با اشاره به برنامه های اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه در ایام محرم، اظهار کرد: راه اندازی سیستم هیات مجازی در سایت اصلی شهرداری ارومیه به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی عزاداران حسینی سال 94 و آرشیو عزاداری جهت استفاده عموم شهروندان ، چاب ویژه نامه اختصاصی شهرداری به نام ویژه نامه عزاداری در سوگ فرزندان حضرت زهرا(س)، تهیه زیارت عاشورا وCD های مداحی تحت عنوان کشتی نجات جهت توزیع در میان شهروندان و از برنامه های واحد روابط عمومی است.

وی خاطر نشان کرد: هیات های عزاداری می توانند با تحویل مراسمات عزاداری به روابط عمومی شهرداری ارومیه در راستای تکمیل بانک اطلاعات عزاداران حسنیی سال 95 مشارکت نموده که ماحصل این برنامه در اختیار همه شهروندان و ادارات قرار خواهد گرفت .

مدیر روابط عمومی و امور بین اللمل شهرداری ارومیه گفت: روابط عمومی و سامانه 137 شهرداری ارومیه در راستای برنامه های اجرایی شهرداری آماده دریافت نظرات شهروندان در جهت هر بهتر برگزار کردن مراسمات عزاداری در سطح شهر ارومیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار