کد خبر: ۱۱۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 15 October 2015

به گزارش تابناک ایلام ، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها در حفظ و ارتقاء جایگاه ورزش و نیازهای جوانان ‏نقش اساسی دارند و رشد و توسعه ورزش ‏شهرستان‌ها نقش تعیین کننده‌ای را در جایگاه ورزش کشور دارد و در عرصه‌های ملی ‏ورزشکاران بسیاری وجود دارند که از دل ‏ورزش شهرستان‌ها خارج شده‌اند و توانسته‌اند برای ورزش کشور مدال آوری داشته ‏باشند.‏

در استان ایلام تبعیض و سیاست بازی دو مولفه مهمی است که مشکلات زیادی را برای این استان ایجاد کرده است، مقوله ورزش نیز از این امر مستثنا نیست. گاهی مسئولین استانی به بعضی از شهرستان ها توجهی نمی کنند و در عوض به بعضی از شهرستان ها توجه ویژه ای کرده و حمایت های زیادی می کنند و این امر سبب دلسرد شدن ورزشکاران سایر شهرستان ها شده است.

واقعیت تلخ تبعیض قائل شدن مسئولین استانی برای ارائه خدمات ورزشی، اعتبارات و امکانات ورزشی در بین شهرستان های استان به مشکلات عدیده ورزش می افزاید.

شهرستان سیروان به علت بی مهری و بی توجهی مسئولین استانی در زمینه ورزش با مشکلات فراوانی از جمله کمبود بودجه ورزشی، کمبود و نبود نیروی متخصص ورزشی برای ورزش شهرستان، کمبود سالن های ورزشی در نقاط روستایی و ... روبه رو است و با گذشت حتی سه سال از شهرستان شدن ورزش در این شهرستان در حال درجا زدن است و اقدامی برای توسعه زیرساخت های ورزشی از سوی اداره ورزش و جوانان در آن نشده است و در حال درجا زدن است، بطوریکی حتی امام جمعه سیروان نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان از این قضیه گلایه کرد.

مسئولین استانی به شهرستان سیروان بی مهری می کنند

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی موسوی، امام جمعه سیروان گفت: بعد از گذشت سه سال از شهرستان  شدن سیروان متاسفانه در حوزه ورزش و جوانان آن اتفاق خاصی رخ نداده و این بخاطر بی مهری های است که از سوی استان به این شهرستان می شود.

وی با تاکید بر اینکه به سایر شهرستان های استان در بحث ورزش و جوانان  رسیدگی می شود و تنها به شهرستان سیروان توجه ای نمی شود، ادامه داد: مسئولین ورزش و جوانان استان ایلام بهتر است همانطور که سایر شهرستان های استان را مورد توجه قرار می دهند توجه ویژه ای هم به شهرستان سیروان داشته باشند.

سرانه ورزش شهرستان سیروان 8 سانتی متر است

آیت اله یاسمی، سرپرست اداره ورزش و جوانان سیروان در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین در خصوص وضعیت امکانات ورزشی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان سیروان از لحاظ زیرساخت های ورزشی بسیار ضعیف است و سرانه ورزشی در این شهرستان تنها 8 سانتی متر است.

وی افزود: سیروان تنها دارای یک سالن ورزشی است که جوابگو فعالیت های ورزشی این شهرستان نمی باشد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سیروان با بیان اینکه سیروان دارای مشکلات فراوانی در زمینه ورزش و زیرساخت های آن می باشد، گفت: این شهرستان فاقد سالن رزمی، زمین چمن، پیست دو میدانی و ... است و حتی با وجود اینکه سیروان دارای استعدادهای خوبی در زمینه ورزش های رزمی بوده ولی متاسفانه مکانی مناسبی برای ساماندهی و تمرین آنها وجود ندارد.

یاسمی بیان کرد: البته بعد از تشکیل اداره ورزش و جوانان در این شهرستان با پیگیری های فراوان قسمت اداری راه اندازی شده و همچنین هیئت های ورزشی در این شهرستان تشکلیل شده است.

وی اضافه کرد: اما اداره ورزش و جوانان سیروان بعد از گذشت سه سال هنوز به صورت نمایندگی و بدون چارت بوده و می طلبد از سوی مدیران استانی برای این قضیه چاره ای اندیشیده شود.

ضرورت توجه ویژه مسئولین به ورزش شهرستان سیروان

یاسمی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسئولین استانی به ورزش این شهرستان، اظهار کرد: از آنجایکه بارها مسئولین استان به توجه ویژه و همچنین در اولیت قرار دادن شهرستان های نوپا اظهار کرده اند ولی تاکنون در عمل اینگونه نبوده و از آنها انتظار می رود به این وعده خود عمل کنند.

این مسئول در ادامه به بی توجهی مسئولین شهرستان به بحث ورزش و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: جدا از بی توجهی مسئولین استانی به ورزش این شهرستان، متاسفانه مسئولین شهرستان نیز دیدگاه آنچنانی به ورزش ندارند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سیروان عنوان کرد: نگاه مسئولین شهرستان به بحث ورزش نسبت به سایر ادارات در اولویت ها و ردیف های هفتم و هشتم قرار دارد.

یاسمی با اشاره به تخصیص اعتبارات ناچیز در سال گذشته به این اداره از محل اعتبارات شهرستانی، گفت: سهم این اداره از اعتبارات شهرستان ناچیز است بطوریکه در سال گذشته تنها 700 میلیون ریال و امسال نیز تاکنون 500 میلیون ریال به این اداره تخصیص داده شده است و این اصلا قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: ورزش اهمیت بسیار زیادی در بین جوانان دارد و از مسئولین استانی و شهرستانی خواستار توجه ویژه به بحث ورزش و جوانان این شهرستان هستیم.

به ورزش شهرستان سیروان اصلا توجه نمی شود

یکی از ورزشکاران سیروانی در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین با اشاره به بی توجهی مسئولین به ورزش های شهرستان ها به ویژه سیروان اظهار کرد: توجه به ورزش شهرستان می‌تواند پرورش ورزشکاران حرفه‌ای را به دنبال داشته باشد که این ورزشکاران بتوانند در ‏‏عرصه‌های ملی بسیار مهم و تاثیرگذار باشد وبا توجه به توانایی‌های بالای ورزشکاران شهرستانی در رشته های مختلف باید ‏‏تلاش شود تا حضور پررنگ ورزشکاران شهرستانی را در میادین ملی و بین المللی مهیا کنند.‏

وی خاطرنشان کرد: بدون توجه به ورزش و ورزشکاران شهرستان‌ها نمی توان انتظار پیشرفت ورزش استان را داشت براین اساس توجه به ورزش ‏‏شهرستان باید در اولویت کار مسئولین قرار گیرد و با یک برنامه ریزی خوب در فعال کردن رشته های مختلف در شهرستان‌ها گام ‏‏بردارند.

این ورزشکار سیروانی با اشاره به کمبود امکانات ورزشی در سیروان، تاکید کرد: بهتر است مسئولین با حضورشان در شهرستان سیروان از نزدیک با کمبودها و مشکلات ورزشی شهرستان آشنا و مشکلات جوانان را رسیدگی کنند تا نشاید روزی که جوانانمان به کجراهه روند.

وی گفت: متاسفانه به ورزش شهرستان سیروان اصلا توجه نمی شود با اینکه جوانان با استعداد در این منطقه وجود دارد ولی به علت نبود امکانات و عدم حمایت اداره ورزش و جوانان از ورزش فاصله می گیرند و این اصلا درست نیست و ما خواستار توجه بیشتر مسئولین استانی هستیم تا ورزش شهرستان به جایگاه خود برسد.

منبع:سیروان نوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار