اطلاعات ۷۰۰ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سامانه پیش ثبت نام انتخابات از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان ثبت شده است و برای هر کرسی 140 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 14 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، اطلاعات ۷۰۰ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سامانه پیش ثبت نام انتخابات از حوزه‌های انتخابیه استان زنجان ثبت شده است و با توجه به اینکه این استان در مجلس ۵ نماینده دارد به عبارتی برای هر کرسی ۱۴۰ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز در مهلت هفت روزه وزارت کشور به پایان رسید و کسانی که احساس می‌کردند می‌توانند در راستای خدمت به مردم و کشور ایفای نقش کنند، وارد میدان شدند تا مردم منتخبان را با رای خود راهی مجلس کنند.

در حال حاضر ۲۹۰ نماینده با رای مستقیم مردم راهی مجلس می‌شوند که از این تعداد ۵ نماینده به استان زنجان اختصاص دارد.

در انتخابات آینده دو نماینده در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، یک نماینده در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، یک نماینده در حوزه انتخابیه خدابنده و یک نماینده در حوره انتخابیه ماهنشان و ایجرود راهی مجلس خواهد شد.

ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، با اشاره به اینکه ۷۰۰ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان پیش ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: این تعداد نسبت به دوره یازدهم حدود سه برابر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در پایان مرحله پیش ثبت نام، ۶۰۸ نفر از آقایان و ۹۲ نفر از بانوان ازحوزه‌های انتخابیه استان زنجان موفق به تکمیل فرم پیش ثبت نام شده‌اند.

وی افزود: بیشترین ترکیب سنی داوطلبان از حوزه‌های انتخابیه زنجان در رده سنی ۳۰ تا ۷۰ سال است.

رفیعی افزود: ۷۵ درصد پیش ثبت نام کنندگان با مدرک کارشناسی ارشد، ۵ درصد با مدرک دکتری، ۶ درصد مدرک حوزوی و ۱۴ درصد با لحاظ سابقه ایثارگری اقدام به پیش ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از (امروز ۲۳ مرداد) دوشنبه برای متقاضیانی که اطلاعاتشان در سامانه پیش ثبت نام انتخابات مجلس ناقص بوده است، پیامک ارسال می‌شود.

وی افزود: اگر اطلاعات افراد نقص نداشته باشد، پیامک اولیه برای متقاضیان ارسال می‌شود؛ کد رهگیری هم در مرحله بعدی و بعد از صحت سنجی اطلاعات مدارک داوطلبین ارسال خواهد شد.

گفتنی است، مرحله ثبت نام نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ۲۷ مهر ماه بمدت یک هفته انجام خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دور مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

برچسب ها: زنجان ، نمایندگی ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار