کد خبر: ۱۱۲۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 14 August 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

عصر روز گذشته خبری غم انگیز منتشر شد که نگاه های را به سمت شیراز کشاند، آری گویی در شهر شعر و ادب و شاعری اتفاقی رخ داده است چه شد؟ حادثه تروریستی در حرم مطهر احمدبن‌موسی شاهچراغ به وقوع پیوست و منجر به مجروحیت و شهادت تعدادی از هموطنانمان شد.

واقعا تکرار حادثه تروریستی در این حرم مطهر همه را تحت تاثیر قرار داد. حرم مطهر شاهچراغ غروب روز گذشته ساعت ۱۹ بار دیگر مورد حمله تروریستی یک تکفیری قرار گرفت، هفت نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و مصدوم شدند و یک خادم ۶۹ ساله این آستان مقدس هم به شهادت رسید.

طبق اطلاعاتی که از سوی مسئولان اعلام شد این تکفیری جنایتکار با سلاح گرم از باب المهدی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) وارد شد و بلافاصله شروع به تیر اندازی به سمت گیت پلیس، زائران و خدام این آستان مقدس کرد.

دشمنان قصد ضربه زدن به ایران اسلامی را دارند بارگاه منور احمد ابن موسی یک مرکز معنوی دینی ویژه و مورد توجه عموم مومنان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی محسوب می‌شود.

پیش از این نیز حرم شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

با کمک همه نیروهای امنيتی و انتظامی حرم مطهر شاهچراغ به سرعت تحت کنترل درآمد، پاکسازی و ایمن سازی شد. نماز جماعت با حضور زائران و مردم شیراز امروز صبح در حرم شاهچراغ (ع) اقامه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار