مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان از قلع‌وقمع ۱۴۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز و آزادسازی ۱۹ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 13 August 2023

مهدی فرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با تأکید بر حفظ اراضی کشاورزی اظهار داشت: 145 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی که منجر به تغییر کاربری در این اراضی شده بود قلع‌وقمع شد.

وی با بیان اینکه 19 هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد افزود: با حکم دادستان شهرستان بهارستان به‌منظور قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجاز در اراضی واقع در حریم شهر با حضور نیروی انتظامی ساخت ‌و سازهای غیرمجاز شامل بنا، دیوارکشی و فنس، پرچین، محوطه سازی و تفکیک غیرمجاز اراضی در منطقه امامزاده باقر و ریه قلع‌وقمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهارستان با هشدار به افراد سودجو در تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: قطعاً برابر قانون با افرادی که اراضی کشاورزی را به صورت غیرقانونی تفکیک و در قالب باغ و باغچه به فروش می‌رسانند برخورد خواهد شد.

فرقی تصریح کرد: نباید اجازه داد با تغییر اراضی کشاورزی تولیدات محصولات کشاورزی در شهرستان بهارستان با اختلال مواجه شود و بهارستان همچون دیگر شهرهای کشور در تأمین زنجیره غذایی و کشاورزی نقش ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: پایش اراضی کشاورزی توسط بازرسین و کارشناسان جهاد کشاورزی بهارستان در طول شبانه روز انجام می‌شود و رصد تغییر کاربری‌ها با دقت بررسی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار