مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: ۷۶ نفر از این استان فارس در جبهه‌های محور مقاومت آسمانی شدند و به افتخار شهیدی مدافع حرم نائل آمدند. فارس خاستگاه اصلی شهدای مدافع حرم است.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 09 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سردار ابراهیم بیانی روز چهارشنبه به مناسب سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم بیان کرد: در شرایطی که جریان تکفیری برای ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی وارد منطقه شده و سوریه را هدف خود قرار داده بودند رزمندگان ایرانی برای دفاع از حرمین مطهر از تمایلات دنیایی خود دست کشیدند و وارد عرصه نبرد شدند.

وی افزود: این افراد در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب که باید تهدید را از کشور دور کرد با این گروه جنایتکار جنگیدند.

بیانی یادآور شد: داعش با حمایت کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه توانسته بود به سرعت ۷۰ درصد خاک سوریه را تصرف کند و اگر ایثارگری شهیدقاسم سلیمانی نبود این کشور به طور کامل به تصرف این گروه مسلح تکفیری در میآمد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگرن فارس ادامه داد: داعش طی ماه حضور در عراق توانسته بود ۴۵ درصد از خاک این کشور رانیز تصرف کند.

وی گفت: این گروهک جنایتکار تا ۳۰ کیلومتری مرز ایران پیشروی و سرمست از پیروزی‌های به دست آمده اعلام کرده بود که پس از عراق نوبت به ایران می‌رسد.

بیانی اظهار کرد: رزمندگان فارس در ایثارگری در محور مقاومت و مقابله با داعش پیشرو بودند و ۷۶ نفر از این استان به افتخار شهادت نائل شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس عنوان کرد: رزمندگان فارس در قالب تیپ‌های مختلفی از جمله تیپ امام سجاد (ع) کازرون و تیپ ۱۹ فجر در جبهه مقاومت جانفشانی کردند و بسیاری از فرماندهان بزرگ این استان در زمینه مقابله با تکفیریهای داعش نقش مستشاری داشتند.

وی با بیان اینکه ما مدیون ایثارگران و شهدای مدافع حرم هستیم، رسیدگی به خانواده این شهدای بزرگوار همسو با قوانین و دستورالعمل‌های کشوری دیگر خانواده‌های شهید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود و امروز نیز به مناسبت گرامیداشت مقام این شهدا دیدار و سرکشی از خانواده این بزرگواران برنامه‌ریزی شده است.

سالروز شهادت شهید محسن حججی در ۱۸ مرداد، به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار