مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 کشور گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان‌رضوی نسبت به سال قبل، رشد 68 درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 14 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ایرج حسن‌پور در گفت‌وگو با تسنیم در حاشیه بازدید از دفتر این خبرگزاری در خراسان‌رضوی، اظهار داشت: امسال 471 هزار تن خرید گندم از کشاورزان استان انجام شده که از این میان 195 هزار تن توسط سازمان تعاون روستایی استان خریداری شده است.

وی بیان کرد: قیمت تضمینی خرید گندم، حداقل شش تا هفت ماه قبل از زمان برداشت اعلام می‌شد و از این طریق دست دلال و واسطه کوتاه شد و کشاورز نیز از قبل برنامه ریزی لازم را انجام می‌داد.

حسن‌پور بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک سال ذخیره گندم در خراسان‌رضوی داریم و از این نظر موقعیت بسیار مناسبی را در استان شاهد هستیم، بیش از یک میلیون و 450هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی در بخش خصوصی و دولتی داریم و از این نظر با مشکلی مواجه نیستیم در حالی که در سال‌های دور از این نظر مشکل داشتیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خاطرنشان کرد: پس از اینکه نهضت سیلوسازی به راه افتاد و بخش خصوصی نیز پای کار آمد مشکلات مربوط به ذخیره‌سازی برطرف شد، در سطح استان از مظر رتبه بندی، تربت‌جام رتبه نخست را با بیش از 64 هزار تن، چناران با 45 هزار تن، فریمان با 42 هزار تن، مشهد با 40 هزار تن و جوین با 38 هزار تن بیشترین خرید را در استان داشته‌اند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه کیفیت گندم استان بسیار مناسب است اظهار داشت: از نظر رتبه خرید گندم، رتبه هفتم در اختیار خراسان رضوی است و با توجه به ظرفیت ذخیره سازی ما، رتبه بسیار مناسبی است.

وی با اشاره به رشد 68 درصدی خرید گندم نسبت به سال قبل عنوان کرد: بانک عامل در زمینه خرید گندم، بانک کشاورزی است که عمدتا در عمده شهرستانهای استان و روستاها دارای شعبه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار