در گلستان ۶۴ نوع کود شیمایی توسط ۷ انبار در مناطق مختلف استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ 06 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت:۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم استان گلستان است که سعی داریم این رقم را به ۸درصد برسانیم.۶ درصد از کود شیمیایی کشور سهم کشاورزی گلستان است

سید صمد ضیایی از وجود ۱۰ نوع کود شیمیایی تکلیفی و ۵۴ نوع کود شیمایی غیر تکلیفی در استان خبر داد و افزود: در گلستان ۷ انبار ذخیره کود در شهر‌هایی کردکوی، گرگان، نودیجه، فاضل آباد، قرق، گنبد و کلاله فعال و آماده خدمت رسانی به کشاورزان است.

وی از توزیع ۲۸ هزار و ۶۰۲ تن انواع کود‌های شیمیایی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد و گفت: اکنون میزان ۲۱ هزار و ۳۱ تن کود شیمیایی در انبار‌ها ذخیره شده است.

ضیایی همچنین از توزیع بیش از سه هزار تن بذر گندم در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال با توجه به برنامه‌ای که سازمان جهاد اعلام کرد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از پیمانکاران خریداری شد تا در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امسال، برنامه ریزی‌ها برای کشت سویا در سطح ۸ هزار هکتار بود که بذر مورد نیاز آن تأمین شد و ۹۰ تن رقم ویلیامز، مازاد برتولید نیز از استان اردبیل وارد گلستان شده است.

برچسب ها: گلستان ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار