مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز گفت: بزودی آب ناشی از تصفیه پساب که در مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز قابل استفاده است با رعایت کلیه شاخص های زیست محیطی در دسترس شهرکهای صنعتی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ 06 August 2023

بازچرخانی آب و تصفیه پساب راهکار افزایش ظرفیت منابع آبی صنعت

به گزارش «تابناک البرز» حمیدرضا عقاب نشین در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: هم اینک در استان البرز 4 شهرک صنعتی دولتی داریم که مساحت مجموع آن بالغ بر دو هزار و 264 هکتار است که یک هزار و 714 واحد صنعتی در این اراضی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در کنار شهرکهای صنعتی دولتی 7 شهرک صنعتی غیردولتی در استان وجود دارد که مساحت اراضی در اختیار آن یک هزار و 475 هکتار است و 821 واحد صنعتی در این اراضی فعال هستند.

«عقاب نشین» با اشاره به پیگیری های دو سال اخیر و تلاش های صورت گرفته در بخش زیرساخت های آب و انرژی که منجر به افزایش 20 درصدی این زیر ساخت ها شده است عنوان داشت: هم اینک برای 4 شهرک صنعتی دولتی استان البرز، آب به میزان 198 لیتر بر ثانیه، برق به میزان 194 مگاوات و گاز به میزان 165 هزار مترمکعب در ساعت تامین شده است که همچنان پیگیر افزایش تمامی این شاخص ها هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز درباره مساحت فضای سبز شهرکهای صنعتی دولتی خاطرنشان کرد: هم اکنون 150 هکتار فضای سبز عملیاتی در شهرکهای صنعتی دولتی وجود دارد که در سال 1401 توانستیم با غرس حدود 17 هزار اصله درخت و درختچه بیش از 6 هکتار به فضای سبز شهرکهای صنعتی دولتی اضافه کنیم که این امر در قالب ایجاد بوستان ها، درختکاری در بلوارها یا حاشیه راهها و ایجاد فضاهای جدید گلکاری شده؛ صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود چالش های آبی در کشور گفت: هم اینک برای افزایش ظرفیت منابع آبی در بخش صنعت، استفاده از پساب در دستور کار قرار گرفته است و بزودی آب ناشی از تصفیه پساب که در مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز، قابل استفاده است با رعایت کلیه شاخص های زیست محیطی در دسترس شهرکهای صنعتی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: در بحث توسعه یا ایجاد شهرک صنعتی جدید نیز صیانت از منابع آبی کشور با جدیت در دستور کار ما قرار دارد؛ از این رو کل آب مورد نیاز «شهرک صنعتی امیدالبرز» از بازچرخانی آب و تصفیه پساب، تامین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار