اهمیت میزبانی این مسابقات به صورت کلی بالا است، اما برای کهگیلویه و بویراحمد این اهمیت دو چندان می‌شود چرا که این استان به شدت نیازمند معرفی شدن به دیگر مناطق استان، نیازمند توسعه و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های استاندارد و بزرگ است.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲ 06 August 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به گفته مسئولین آموزش و پرورش از ۲۰ مرداد ماه، استان میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزی کشوری است که بنابر امار اعلامی، یک هزار و ۷۰۰دانش‌آموز، ناظر و داور از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات هندبال (پسران و دختران) و طناب زنی (دختران)، در بیستم مرداد ماه لغایت سوم شهریور ماه ۱۴۰۲ میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.
کاملا مشخص است که برای بسیاری از مردم و حتی مسئولان اهمیت این رویداد چندان مشخص و یا حداقل مورد توجه نیست. اما با نگاه به برخی جزئیات پیرامون این مسابقات به نکاتی مرسیم که اهمیت آن را دو چندان می‌کند.
برگزاری تورنمنت‌های ورزشی در سطح ملی آورده‌های زیادی برای میزبان دارد چرا که اگر اینگونه نبود شاهد رقابت برای میزبانی میان استان‌ها نبودیم. کسب میزبانی رویداد‌های ورزشی در همه سطوح از جهانی تا کشوری همواره مورد رقابت شدید بوده است به عنوان مثال شاهدیم که برای برگزاری رقابت‌های جام جهانی در همه رشته‌ها همواره تلاش‌های کشور‌ها گسترده بوده و در سطح مسابقات کشوری هم چنین وضعیتی در ابعاد کوچکتر وجود دارد.
اهمیت میزبانی این مسابقات به صورت کلی بالا است، اما برای کهگیلویه و بویراحمد این اهمیت دو چندان می‌شود چرا که این استان به شدت نیازمند معرفی شدن به دیگر مناطق استان، نیازمند توسعه و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های استاندارد و بزرگ است.
حضور بیش از یک هزار و هفتصد نفر از رقابت کنندگان و عوامل زمینه‌های زیادی برای تهیه ملزومات اقامت در مدت برگزاری مسابقات را دارد که می‌تواند باعث رونق در بخش‌های مختلف اقتصادی تامین کننده این نیاز‌ها باشد.
تبلیغ ضمنی استان در کنار اخبار مسابقات، تهیه گزارشات متعدد از استانی که علی رغم طبیعت بکر و ظرفیت‌های طبیعی گردشگری، هنوز برای بخش زیادی از کشور ناشناخته است، بی شک یک فرصت استثنایی است.
ییک از اقدامات لازم برای واگذاری میزبانی به میزبان، توسعه، بهبود و استاندارد سازی زیرساخت‌ها که با نگاهی به اقدامات انجام شده در سالن‌ها و اماکن ورزشی استان، شاهد اقداماتی بی سابقه هستیم. به عنوان مثال توسعه و تجهیز زمین‌ها و جایگاه‌های تماشاگران در برخی سالن‌ها و اماکن ورزشی مرکز استان بی سابقه است.
میزبانی همیشه شرایطی خاص را برای ورزشکاران میزبان مهیا می‌کند که می‌تواند موجب شکوفا شدن هر چه بیشتر استعداد‌ها شود و می‌توان امیدوار بود پس از برگزاری این دوره از مسابقات، دانش آموزان استان به سمت حرفه‌ای شدن ورزش حرکت کنند و بتوانند در آینده در سطوح ملی موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.
سخن پایانی
با توجه به اینکه این میزبانی را در واقع معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش بر عهده دارد، بی شک در اولین مورد، کسب میزبانی موفقیت بسیار بزرگی برای کارنامه فرشید کرمی و همکارانش در اداره کل آموزش و پرورش است. نکته دیگر اینکه توسعه و تجهیز اماکن و سالن‌های ورزشی استان از جمله ره آورد‌های بسیار خوبی است که این مسابقات با خود به همراه داشته است به گونه‌ای که با نگاهی به برخی از این اماکن شاهد تغییرات گسترده و بروزآوری‌های مهمی هستیم.
زمینه سازی‌ها تا اینجای کار یک موفقیت بزرگ است، اما موفقیت بزرگتر برگزاری بی عیب و نقص مسابقات خواهد بود که در این زمینه علاوه بر لزوم دقت و حساسیت هر چه بیشتر متولیان برگزاری، همکاری و هماهنگی دیگر دستگاه‌ها بسیار ضروری است و در مجموع باید گفت که چنین فرصتی نباید بدون استفاده از دست برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار