مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه تحولات پست در راه است، گفت: صندوق پستی هوشمند تا پایان سال در همدان نصب خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 15 October 2015
مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه تحولات پست در راه است، گفت: صندوق پستی هوشمند تا پایان سال در همدان نصب خواهد شد.

به گزارش فارس؛ حمید بهنامی با بیان اینکه 198 کشور دنیا عضو اتحادیه پست هستند، اظهار کرد: پست کشور 17 مهرماه 140 ساله شد و 138 سال است که به عضویت این اتحادیه درآمده است.

وی با بیان اینکه پست دارای سه شبکه است، افزود: شبکه فیزیکی، الکترونیکی و مالی سه شبکه‌ای است که با همپوشانی به مردم خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه برخی تصور می‎کنند با توسعه الکترونیکی حجم کار پست کاهش می‌یابد، افزود: این مسئله حالت عکس دارد و هرچه فناوری IT توسعه یابد، بسترهای الکترونیکی تقویت شده و خدمات پستی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس خرید و فروش اینترنتی خاطرنشان کرد: تاکنون خرید و فروش داخل کشوری به صورت اینترنتی انجام می‌شد اما از 17 مهرماه از طریق مشارکت بخش خصوصی و شرکت yata تبدیل به خرید و فروش بین‌المللی شده است.

بهنامی بیان کرد: نحوه کار به گونه‎ای است که هر فردی با مراجعه به سایت yata.ir کالای مورد نظر خود را از داخل یا خارج از کشور خریداری کرده و مبلغ خود را به ریال پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش پست بر این است که تمام شهروندان دارای صندوق پستی مجازی شوند، افزود: بر این اساس تمام ایمیل‌ها، اخطاریه‌ها، ابلاغیه‌ها و قبوض دستگاه‌های خدمات‎رسان به این صندوق وارد شده و افراد به راحتی به این صندوق دسترسی خواهند داشت.

*افتتاح صندوق پستی مجازی در ماه‌های آینده

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه صندوق پستی مجازی در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود، بیان کرد: ورود به حریم صندوق هر فرد با مجوزی است که خود فرد به پست می‌دهد تا مرسوله ارسال شود.

وی در ادامه به راه‌اندازی سرویس لجستیک اشاره کرد و گفت: این سرویس فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را حذف کرده و کالا و محصول را مستقیم به مصرف‌کننده می‌رساند.

بهنامی با بیان اینکه قراردادی برای ایجاد بازار الکترونیکی صنایع‌ دستی و سفال همدان منعقد شده است، افزود: در بازار الکترونیکی تصویر و قیمت هر محصول قید شده و با انتخاب افراد، از انبار بسته‌بندی شده و به درخواست‎کننده ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه سرویس ارسالی کالا از سوی درخواست‎کننده انتخاب می‌شود، بیان کرد: هزینه کالا نیز با کارت عضو شتاب و هم در مقصد قابل دریافت است.

مدیرکل پست همدان با اشاره به تهیه تمبر فاخر و نقره یادآور شد: تاکنون تمبر به اشکال مختلف چاپ می‌شد اما در این سرویس تمبرینه طلا و نقره ضرب می‌شود که به صورت طلا یک گرم و 10 گرم نقره کار می‌شود.

*تمبر طلا و نقره در راه است

وی با بیان اینکه ساخت تمبرهای فاخر با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است، تصریح کرد: نخستین تمبر طلا با تمثال حضرت امام (ره) با عنوان «سلام بر روح خدا» ساخته شده و دومین آن نیز مربوط به حافظ است.

بهنامی در ادامه با بیان اینکه شورای اداری کشور پست را متولی تولید نشان استاندارد ایرانیان کرده است، افزود: این نشان با علامت اختصاری GNAF سعی بر هدایت تمام مجموعه‌های خدمات‌رسان از مسیر تعریف شده کرده تا از این سرویس آدرس اماکن را داشته باشند.

وی با تأکید بر بهنگام‎سازی آدرس اماکن خاطرنشان کرد: آدرس به کدپستی 10 رقمی لینک می‌شود و دیگر آدرس تشریحی نخواهیم داشت.

مدیرکل پست همدان بیان کرد: تا شهریورماه امسال 730 هزار اماکن شهری و 341 هزار نقاط روستایی استان در قالب طرح فوق بهنگام‌سازی شده و با انتخاب پیمانکار مابقی کار نیز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه لجستیک استان همدان نیز راه‌اندازی شده است، بیان کرد: یکی از کارهای پست انجام خدمات نیابتی دستگاه‌هاست به نحوی که پیشخوان دولت به پست واگذار شده که این مسئله در قانون نیز آمده است.

بهنامی با اشاره به اینکه از یک سال اخیر صدور کارت هوشمند ملی از طریق پست انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر 21 ایستگاه کارت هوشمند ملی را صادر می‌کنند که افزایش آن به 35 ایستگاه در دستور کار است.

*انجام خدمات نیابتی دستگاه‌ها از طریق پست

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماه نخست سال جاری 23 هزار و 423 نفر از طریق پست کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند.

مدیرکل پست همدان با بیان اینکه خدمات نیابتی ثبت اسناد نیز در هفت سرویس انجام خواهد شد، گفت: چهار سرویس صدور اسناد تک برگی، تغییر ثبت شرکت‌ها، پلمب دفاتر و توزیع ابلاغیه‌ها انجام شده و سه سرویس نیز در حال انجام است.

وی از اجرای کار مشترک پست و نیروی انتظامی خبر داد و اضافه کرد: در زمینه صدور سوءپیشینه پست در اداره آگاهی همدان و دفاتر پلیس+10 شهرستان‌ها مستقر شده و فرایند کار پس از انگشت‎نگاری به پست واگذار شده است.

بهنامی با بیان اینکه این طرح از چهار ماه پیش آغاز شده است، گفت: تاکنون 12 هزار و 127 مورد انجام شده و هزینه آن برای هر فرد 8 هزار تومان است.

وی همچنین به راه‌اندازی ارسال مرسوله در زمان خاص و براساس انتخاب افراد اشاره کرد و گفت: زمان ارسال مرسوله با انتخاب افراد صورت می‌گیرد که این مسئله باعث شده برگشتی مرسوله به باجه‌های پستی به صفر برسد.

*جابجایی 8 میلیون و 360 هزار مرسوله در همدان

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه پست برنامه تحولی دارد، افزود: چهره پست در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد به طوری که تمام تابلوهای آن با لوگوی جدید نصب خواهد شد.

وی یادآور شد: در 6 ماه سال جاری 8 میلیون و 360 هزار مرسوله در استان همدان جابجا شده که سرانه هر نفر سه مرسوله است در حالی که میانگین کشوری هفت مرسوله است.

بهنامی با اشاره به اینکه نصب صندوق پستی هوشمند در همدان در آینده نزدیک انجام می‎شود گفت: در فاز اول 2 هزار صندوق در سطح کشور سفارش داده شده که سهمیه استان‌ها نیز لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال صندوق پستی هوشمند در استان همدان نیز نصب خواهد شد، بیان کرد: این صندوق به محض ورود مرسوله به داخل آن، پیامی به دیتاسنتر منتقل کرده و ضمن تعیین نوع مرسوله نسبت به جابجایی آن اطلاع می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار