مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی : از ابتدای سال جاری تا ابتدای تیرماه پنج میلیون و 419 هزارتن کالا از مبدأ استان مرکزی به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸ 20 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی پنج میلیون و 419 هزار تن کالا در سه‌ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: برای حمل این میزان بار 322 هزار و 128 فقره بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا صادر شده است.
به گفته وی میزان جابه‌جایی کالا از مبدأ استان مرکزی در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 20 درصدی همراه بوده است.
جهانی خاطرنشان کرد: 15 درصد از کالاهای جابه‌جا شده از مبدأ استان مرکزی به‌صورت درون استانی و 85 درصد دیگر آن به بیرون از استان جابه‌جا شده است.
وی مبدأ اصلی بارهای استان را به ترتیب اراک، ساوه و دلیجان و عمده مقصد بارهای استان مرکزی را سه استان تهران، اصفهان و خوزستان عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: در سه‌ماهه اول امسال 13 هزار و 419 دستگاه ناوگان نیز برای حمل کالای اساسی و نهاده دامی به بنادر جنوب کشور اعزام شده‌اند که در این زمینه نیز استان مرکزی عملکرد بسیار ارزشمندی داشته است.
وی افزود: در استان مرکزی 11 هزار و 12 راننده حرفه‌ای با استفاده از چهار هزار و 672 دستگاه ناوگان در حوزه حمل بار فعالیت میکنند که امسال برای تخلیه بنادر جنوب کشور از کالاهای اساسی، حضور بیش از دوبرابری نسبت به سال گذشته داشته‌اند.
جهانی نظارت بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان را یکی از مسئولیتهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی برشمرد و گفت: بمنظور داشتن حمل و نقلی ایمن و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و رانندگان قانونمند، با تشدید نظارت‌های میدانی، از ابتدای امسال به 146 پرونده تخلف در کمیسیون‌های ماده 11، 12 و 14 نیز رسیدگی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار