فرمانده پلیس راه اردبیل گفت: در نیمه اول امسال در مقایسه با سال گذشته میزان تصادفات فوتی در جاده‌های استان اردبیل 21 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 14 October 2015

سید حجت فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌هایی که در نیمه اول امسال از وضعیت تصادفات برون‌شهری در استان اردبیل داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با تلاش پلیس، همکاری مردم و همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف میزان تصادفات در استان اردبیل به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها به همراه پلیس تلاششان بر این است تا ایمنی تردد و سهولت رانندگی در محورهای مواصلاتی استان با رعایت قوانین و مقررات انجام شود، افزود: ما در یک تجزیه و تحلیل دیگر به این نتیجه رسیدیم که در تصادفات برون شهری 45 درصد وقوع تصادفات در محورهای فرعی و راه‌های روستایی رخ می‌دهد.

فرمانده پلیس راه اردبیل یادآور شد: علت اصلی این امر عدم توجه ادوات کشاورزی به رعایت مقررات و نبود علایم هشداردهنده است که زمینه برخورد خودروها با ادوات کشاورزی و عابران پیاده را فراهم کرده است.

فتاحی بیان کرد: به دلیل تردد ادوات کشاورزی در جاده‌های فرعی و روستایی و نبود علایم هشداردهنده در مسیر حرکت آنها به ویژه عدم دید مناسب برخوردهای متعددی را بین رانندگان خودروها با این ادوات شاهد بودیم که به معنای واقعی آسیب‌های جدی را به همراه داشته است.

این مسئول از صاحبان این ادوات کشاورزی و روستاییان خواست تا نسبت به نصب شبرنگ در قسمت عقب ادوات خود اقدام کنند تا دید مناسب برای رانندگان پشت سر آنها فراهم آید.

فرمانده پلیس راه اردبیل ادامه داد: این رانندگان با کمترین هزینه می‌توانند جلوی تصادفات بی‌شماری را بگیرند چرا که رقم بروز 45 درصد تصادفات برون‌شهری در جاده‌های فرعی و روستایی با محوریت ادوات کشاورزی بسیار نگران‌کننده است.

فتاحی گفت: امیدواریم با تلاشی که دهیاران و شوراهای روستا انجام می‌دهند بخشی از این مشکلات را بتوانیم برطرف کنیم.

وی از کاهش تصادفات در محور اردبیل ـ مشگین‌شهر خبر داد و افزود: با تلاش‌های خوبی که در این مسیر به ویژه دو بانده کردن آن انجام شده است میزان تصادفات فوتی و جرحی در این محور کاهش یافته ولی همچنان امیدواریم در این مسیر رانندگان به قوانین و مقررات احترام گذاشته و تخطی از سرعت و سبقت نداشته باشند.

فرمانده پلیس راه اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: امیدواریم با تلاش‌هایی که پلیس راه استان و دیگر متولیان انجام داده‌اند زمینه ایمنی ترددها در مسیرها و محورهای مواصلاتی فراهم آمده و در نیمه دوم سال نیز کاهش تصادفات فوتی و جرحی را شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار